Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah
lahko dobivaš tudi na dom.
V mestu Ludhiana na severu Indije so študenti strojništva napravili motor, ki bi lahko bil odgovor na indijske težave z onesnaženjem zraka. Za pogon ne potrebuje bencina, prav tako pa v ozračje ne izpušča ogljikovega dioksida. Poganja ga namreč stisnjen zrak.
Če bo za polnjenje jeklenk uporabljena zračna črpalka na fosilna goriva, bo v takem primeru predpona "eko-" samo marketinški trik. Nekaj podobnega je z avtomobili na vodik in elektriko. Kateri je glavni energent za proizvodnjo "čiste" elektrike, ki poganja te vozičke? Uran, mazut, premog, voda. Voda je še najbolj čisti vir od vseh štirih. Pa vendar so potrebni za izgradnjo hidroelektrarne posegi v okolje, ki so po svojem obsegu in učinku podobni naravnim katastrofam. Zamočvirjanje nad jezom, izsuševanje pod jezom, prekinitev migracijskih poti vodnih in obvodnih živali, sprememba ekosistema iz tekočih v mirujoče vode, izguba rodovitne zemlje, izselitev prebivalcev, nacionalizacija ali prisilna odprodaja zemljišč, ... Dokler ne bomo napolnjevali svojih "mlinčkov" iz PV virov ali kaj podobno ekološkega, je še najbolje, da kolesarimo, hodimo, se vozimo z sredstvi javnega prevoza, imamo bolj lahko nogo na plinu, se namesto enega vozimo štirje v enem avtu, premislimo potovanje vnaprej in predvidevajmo ovire, potujmo bolj ležerno, ....
Ja se strinjam s Sonoto, pri teh sistemih gre velikokrat za marketinške trike, kot je recimo Honda Insight. Ko smo ga mel na testni uporabi, mi je pokuril več kot 5,4 litrov goriva in to kljub temu, da sem zelo gledal kako vozim.
Vprašanje kaj ti pomaga tak "hibrid", če pa pokuri več kot kakšna limuzina s HDI. Co2 izpust pa tudi ni bistveno nižji.
Čeprav je pa res, vsaj kar se električnih avtomobilov tiče, da mamo električne energije ponoči v izobilju (hidro in delno tudi ostale) zato kolektivno polnjenje avtomobilov po 20 uri zvečer pomeni resen ekološki napredek.
Seveda, če bomo disciplinirani in nas ne bodo razvajali z pit stop hitrimi polnitvami, kjer boš v 15 minutah napilnil baterijo. Ker pol kaj velik profita ne bo, no če izzvzamem da gre pri termoelektrarnah za centralni sistem in prihranke zaradi večje ekonomičnosti, kot pri individualnih sistemih, kamor spadajo motorji z notranjem izgorevanjem. Vsporednice lahko potegnemo s tem kot sedaj termoelektrarna Ljubljana, ki napaja celotno mesto in ima veliko boljši izkoriste, kot če bi vsako stanovanje in hiša kurila zase.