Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah
lahko dobivaš tudi na dom.
(...Tantre naglašavaju da na ženu treba gledati kao na inkarnaciju Boginje (na primer, vidi Mahakala-samhita Guhyakali-khanda 10.1663). Povrh toga, Annadakalpa-tantra 15.46 ide tako daleko da kaže da "neko može odbaciti svoju majku i svog oca, neko može odbaciti Šivu i Višnua, neko čak može odbaciti Boginju – ali nikada svoju voljenu ženu".
"Ta Vrhovna Gospa Šakti, koja je slavljena kao [davateljica] Oslobođenja, Ona je manifestovana u obliku žene" (Bhutashuddhi-tantra 7.17).)
Misterija "pet M" (pet čutov?)
Arjuna Anandanatha
Jedna od najsuštinskijih sastavnih delova doktrine i prakse Kaula-tantrizma je "panchatattva" ili misterija "pet M" ("panchamakara". U kontekstu sadane (religijske prakse) panchatattva je glavni ritual, žrtvovanje Kule i mistično zajedništvo sa Boginjom. Po doktrini, to se razotkriva kao gnoseološka matrica po kojoj je Telo Božanskog, makro i mikrokosmos, raspoređeno. Po doktrini Tantri, metod da se postigne puno savršenstvo je uživanje u svetu ljubavlju prema Boginji. Yoni-tantra 6.25 kaže: "Sreća se postiže kroz uživanje, kroz uživanje postignuta je sloboda. Stoga, treba se posvetiti potpuno uživanju". Ali, pored toga, naglašeno je da je ljubav najbitnija na ovom putu. Na primer, Meru-tantra 10.67 kaže: "Samo onaj čija je ljubav jaka uspeva na ovom putu Leve strane"; isto iznosi Kularnava-tantra, Parananda-sutra i druge Tantre. "Zašto je uživanje tako bitno? Zato što se pomoću uživanja objavljuje to duhovno blaženstvo, za koje se kaže da je oblik Apsoluta manifestovan u telu". (Kularnava-tantra 5.80). I kao što Devi-rahasya iznosi, "Najuzvišenija Gospa je zadovoljena putem obožavanja predstave blaženstva" (Uttarakhanda 58.11). Međutim, ovaj put uživanja nije otvoren za svakoga; Tantre naglašavaju da je jedino "heroj", vira, sposoban da to sledi. Takav vira ima potpunu veru u sebe i Boga, ispravno znanje i logiku (saljnana i sattarka), posvećenost Shakti (Boginji i voljenoj ženi) i odgovarajuću inicijaciju u Kula liniju. Onda postoji samo jedno uputstvo koje treba da se sledi svechchhachara, "sleđenje nečije sopstvene [istinske] volje" (Kali-tantra 8.19). Tako Kaula-tantrizam daje identični Zakon Theleme, kao što to Liber AL čini.
Doktrina "pet M" treba da bude postavljena u ovom kontekstu. Panchamakara je osnov kula-yoge. Jnanarnava-tantra 22.68 kaže da "je unija muškarca i žene istinska yoga". Kroz ujedinjenje u ljubavi neko stupa u prebivalište transcendentnog, paramapada. Kako Shiva kaže u Maheshvara-tantri, "biti u ljubavi je [biti] iznad sveta". Pet suštinskih elemenata Kule, panchatattva, su pet aspekata ljubavnog zajedništva sa Shakti. Mahanirvana-tantra 5.22 insistira da je panchatattva neophodno obožavanje Nje. "Pet M" su toliko mnogo važni da Kularatnavali tvrdi da bez 5M Boginja nije nikad zadovoljena.
Pet kula-tattvi označavaju celokupnost Boginjinog prisustva. Tantričko pričešće postoji u pet oblika: vino, meso, riba, mudra i maithuna. Na sanskritu sve te reči počinju slovom "m", otud i naziv panchamakara. Od ovih pet, dva poslednja ostavljena su bez prevoda; razlog za to je što postoji nekoliko njihovih značenja. Mudra uopšteno stoji za prženo žito (koje simbolizuje ono semenje karmi koje je spaljeno u vatri znanja) ali prvobitni smisao mora da je bio "seksualni partner". Ovakvo tumačenje ne podržava samo budistička tradicija, već takođe i tantrička etimologija termina: “ono što donosi radost zove se mudra”. Krajnja makara, maithuna, je seksualno opštenje i njegov rezultat, izbacivanje telesnih izlučenja.
Sa jedne strane, ritualna upotreba 5M je čin antinomianizma, transgresija društveno - religijskog zakona Smriti. Baš kao što Niruttara-tantra sugeriše odbacivanje vedskih propisa. Ipak, to je samo površina ovog rituala; njegova suština je mnogo dublja. Simbolično, pet tattvi predstavljaju pet aspekata Boginje, pet delova Njenog Tela. Nadovezujući se na njih 5M ustanovljuju metod tantričke joge. Vino (madya) simbolizuje mističnu intoksinaciju ljubavnim osećajem, prema-rasa, koji se javlja kao rezultat buđenja srca pod uticajem božanske milosti (anugraha-shakti). Vino odgovara Shakti, ženskoj strani Božanskog. Meso, sa druge strane, stoji za mušku stranu Božanstva, Shivu. To simbolizuje svesnost, unutrašnju tišinu, kontemplaciju (dhyana). Vino i meso su Shakti i Shiva (vidi Kularnava-tantra 5.78), oni su Nuit i Hadit. Kularnava stih dalje kaže: "Onaj ko uživa [njihovu sjedinjenost] je sam Bhairava, i blaženstvo koje buja iz njegove sjedinjenosti je Oslobođenje". Bhairava ili Hor Liber AL-a je simbolizovan ribom (matsya odnosno mina), zmajem ili zmijom. Ovaj zmaj se uzdiže, to je personifikacija arohana-shakti, energija uzdizanja. Kako Shiva-sutra kaže: "Bhairava se uzdiže". To je takođe sankshobha, seksualno buđenje Boginje (vidi Niruttara-tantra 5.19). Tada, blaženstvo sjedinjenja mudra, "ono što donosi radost". Mudra je Maat i Babalon, Skerletna Žena i niža Shekhinah Kabale. Četiri opisana elementa odgovaraju četiri slova Svetog Imena Boga, četiri Sefirota, četiri Aeona Liber Al-a i četiri strane sveta. Oni su četiri aspekta pete tattve, koja je iznad svega. Maithuna predstavlja okretanje ka prvobitnom Jedinstvu, što je stanje Božanstvenosti. To je savršeno zajedništvo muškarca i žene u ljubavnom užitku, mahasukha budhističkih Tantri. Dok vino i meso korespondiraju spuštanju Šakti, gracioznoj moći Božanskog, a riba i mudra – rezultirajućim naglasku na nižoj kundalini, maithuna je samarasya, "stapanje u istom ukusu". U maithuni se, seksualnim sjedinjavanjem sa Šakti, realizuje, paramananda, najviše blaženstvo. Kako Tantre kažu "sreća koja se ispoljava u sjedinjavanju ima kvalitet vrhunskog blaženstva" (samyoge Ayate saukhyaM paramAnandalakShaNam).
Po Kula učenju, ritual 5M bi trebalo da bude izvođen jedino kada neko ima autoritet (adhikara) dobijen od Boginje i Gurua i kada poseduje ljubav prema svojoj, Šakti, ženi. Tantre naglašavaju da na ženu treba gledati kao na inkarnaciju Boginje (na primer, vidi Mahakala-samhita Guhyakali-khanda 10.1663). Povrh toga, Annadakalpa-tantra 15.46 ide tako daleko da kaže da "neko može odbaciti svoju majku i svog oca, neko može odbaciti Šivu i Višnua, neko čak može odbaciti Boginju – ali nikada svoju voljenu ženu".
"Ta Vrhovna Gospa Šakti, koja je slavljena kao [davateljica] Oslobođenja, Ona je manifestovana u obliku žene" (Bhutashuddhi-tantra 7.17).