Piše: Damjan Likar v novi številki Karme plus
Po nauku Jezusa Kristusa so pred Bogom vsi ljudje enaki – tudi moški in ženske. Prav tako so po slovenski ustavi vsi ljudje enakopravni, kot to piše v 14. členu: "V Sloveniji so vsakomur zagotovljene enake človekove pravice in temeljne svoboščine, ne glede na narodnost, raso, spol, jezik, vero, politično ali drugo prepričanje, gmotno stanje, rojstvo, izobrazbo, družbeni položaj, invalidnost ali katerokoli drugo osebno okoliščino. Vsi so pred zakonom enaki."
Kako pa je s tem v katoliški in luteranski cerkvi? Preberimo nekaj izjav cerkvenih učiteljev, ki določajo nauk te religije – večina njih je tudi razglašenih za svetnike.
Tomaž Akvinski je na primer o ženski izjavil mnoge trditve, na primer: "Ženska je spodrsljaj narave." - "Bistvena vrednost ženske je v njeni sposobnosti rojevanja in v gospodinjski koristi." - "S presežkom svoje vlažnosti in s svojo nizko temperaturo je telesno in duhovno manjvredna, neke vrste pohabljen, zgrešen, izjalovljen moški. Popolna uresničitev človeške vrste je samo moški." - "Žena je v odnosu do moža kot nekaj nepopolnega in defektnega do popolnega (perfektum)". In tudi: "Moški zarodek postane človek po 40-ih dneh, ženski pa šele po 80-ih dneh. Deklice nastanejo iz pokvarjenih semen ali vlažnih vetrov."
Cerkveni oče Avguštin, pomemben cerkveni učitelj, ki je bil prav tako razglašen za svetnika, je rekel: "Ženska je manjvredno bitje, ki je Bog ni ustvaril po svoji podobi. Naravnemu redu ustreza, da ženske služijo moškim." Tudi cerkveni učitelj Ambrozij je govoril: "Ženska si mora zagrniti glavo, ker ni božja podoba." Tudi izjave papeža Pija II. (1405 do 1464), pričajo o tem: "Ko vidiš žensko, misli, da je hudič. Je neke vrste pekel." Cerkveni učitelj Johannes Chrysostomos pa je rekel: "Ženske so v glavnem določene za to, da zadovoljujejo pohotnost moških."
Ali se je sovražnost do žensk tako drastično izražala samo v srednjem veku oziroma kaj se je dogajalo kasneje v zgodovini? Ta poniževalna drža do žensk se vleče kot rdeča nit skozi celo cerkveno zgodovino. V 17. stoletju je bilo veliko "krščanskih" pridig samo klevetanje ženske. Bavarski dvorni uradnik Egidius Albertinus je npr. o ženski rekel, da je "prav poseben hudičev instrument", in avguštinski puščavnik Ignacij Ertl je vprašal: "Kaj je v glavi bolj neumnega in v srcu bolj šibkega kot ženska?" Spričo vseh teh citatov in izvajanj se marsikdo vpraša: Zakaj pravzaprav ženske v katoliški cerkvi že zdavnaj ne zahtevajo, da se papež opraviči vsem ženskam, ki jih je njegova institucija stoletja teptala? Cerkev je zaničevala ženske tudi kasneje, tako so v zgodnjem 19. stoletju izšli spisi o razvpitem sholastičnem prerekanju: "Ali ima ženska dušo?'' (vir: Kdo sedi na Petrovem stolu, 2. del, izdajatelj Univerzalno življenje)
Tudi Sveto pismo zaničuje ženske
Po nauku katoliške cerkve Biblija velja kot obvezujoča, resnična Božja beseda. Tako beremo v 1. pismu Korintčanom: "Ni namreč moški iz ženske, ampak ženska iz moškega, in ni bil moški ustvarjen zaradi ženske, temveč ženska zaradi moškega." (1 Kor 11,8) V prvem Timotejevem pismu piše: "Ne dovolim pa, da bi ženska poučevala … Prvi je bil namreč izoblikovan Adam, potem Eva." pa tudi: "Ne dovolim pa, da bi ženska poučevala, tudi ne, da bi gospodovala nad moškim. Tiho naj bo." (oboje 1 Tim 2,12) V 1. pismu Korintčanom najdemo tudi naslednje: "Naj žene tudi v vaših Cerkvah molčijo. Ni jim namreč dovoljeno govoriti, ampak naj bodo podložne, kakor pravi tudi postava." (1 Kor 14,34) Biblija velja s strani Cerkve tako zdaj kakor prej za avtentično Božjo besedo. Torej se Cerkev nikoli ni distancirala od tistih besedil, ki zaničujejo ženske - katolik mora še danes verovati vanje.
Še nekaj zanimivih odlomkov iz omenjene knjige Kdo sedi na Petrovem stolu, 2. del: »Mnogi si mogoče mislijo, češ da je vse to lanski sneg in da je danes vendar vse drugače. Vendar ni tako! Ta odnos najdemo nespremenjen še v 20. stoletju, npr. papež Pij X. je leta 1910 objavil dokument, ki ženskam prepoveduje peti v cerkvi, in zapovedal, da se ženske le tiho udeležijo božje službe, papež Janez Pavel II. pa je oznanil, da je izključitev žensk iz duhovniške službe v soglasju z Božjim planom za njegovo cerkev. Zanj je bila vloga ženske biti doma za štedilnikom in spravljati otroke na svet. Ali dobesedno: "Ženska mora tiho poslušati in se povsem podrediti. Nobeni ženski ne dovolim učiti in se dvigniti nad moškega!", kar precej razvrednoti njegovo kasnejšo hvalnico ženski, ko je izjavil: "Poslanstvo ženske je bivanje kot ženske in matere. Zahvaljujemo se vam, herojske matere!""
Jezus iz Nazareta je imel do žensk pozitiven odnos
Poglejmo Jezusa iz Nazareta. Je on zavrgel ženske? Prav nasprotno! Med učenci je bilo zelo veliko učenk, torej žena. Bog je vendar enost in skupnost. Bog je življenje. On je tudi ženskam dal življenje prav tako kot vsakemu moškemu in tudi vsakemu duhovniku ali župniku. Jezus je "prešuštnico" celo ščitil, tako da je možem, ki so jo hoteli kamenjati, rekel: "Kdor od vas je brez greha, naj prvi vrže kamen." (Jan 8,7) Nakar se je obrnil k ženi z vprašanjem: "Ali še kje vidiš katerega od svojih tožnikov?" Vsi so odšli. Zakaj? Ker se je Jezus v njih dotaknil zavesti njihove lastne krivde. Očitno so tisti možje še imeli vest, ki jo je lahko nagovoril.
Jezus okrog sebe ni imel le dvanajstih učencev, ampak prav tako mnogo učenk, med njimi celo dame takratnega časa, kot je bila Ivana, žena Herodovega visokega uradnika. Takšne ženske bi danes označili kot feministke, ker niso sprejele svoje običajne ženske vloge. V času Jezusa je bilo tako: če je ženska na cesti samo spregovorila z moškim, jo je lahko soprog nagnal brez izplačila poročne obveze – danes bi rekli preživnine. Obratno pa je bilo za učenega človeka, za učenca, sramotno, zlasti še za rabija, če je na cesti govoril z žensko. Toda Jezus je vsemu temu nesmislu napravil konec. On je učil in živel enakost. Ženske okrog Jezusa niso bile pasivne. Bile so prve, ki so oznanile Njegovo vstajenje. Pri Luku piše: "Ženske so vse to oznanile enajstim in vsem drugim." 1*
Jezusova nepristranskost do žensk je vzbujala pozornost celo pri njegovih lastnih učencih. On je npr. pri vodnjaku prosil neko Samaritanko, da mu da piti. Pogovarjal se je z njo, čeprav so Judje živeli v sovraštvu s Samaritanci. O tem beremo pri Janezu 4,27: "Medtem so prišli njegovi učenci in se čudili, da je govoril z žensko, vendar mu nobeden ni rekel: "Kaj bi rad od nje?" ali "Zakaj govoriš z njo"?" Ko je Jezus ozdravil težko pohabljeno žensko in so pismouki protestirali, ker se je to zgodilo na soboto, je rekel: "To je Abrahamova hči." Dati ženski tolikšno veljavo je v takratnem času že samo po sebi predstavljalo nekaj nezaslišanega! Abraham je bil začetnik rodu, ki so ga vsi častili. Tudi v tem pogledu se je Jezus dokazal kot upornik, kot "neprijeten sodobnik".
Jezus je ženskam dal veljavo
Položaj ženske pri Jezusu iz Nazareta je novinar Gerhard Adler v neki radijski oddaji povzel z naslednjimi besedami: "Jezus je ženski dal veljavo na, za judovsko družbo, prav škandalozen način. Prelomil je zakon, ki ukazuje kamenjanje prešuštnice. Pustil je ženo oditi domov in poleg tega še razkrinkal hinavščino moških, ki so jo obtoževali. Sprejel je dar ljubezni od vlačuge, znane po celem mestu, ki mu je mazilila noge … pogovarjal se je z ženskami, celo s takšnimi, ki so bile na socialni lestvici čisto na dnu, kot npr. Samaritanke in Kanaanke. Šel je v hišo žensk, Marije in Marte, kar je bilo v nasprotju z vsemi dobrimi običaji."
V tedanjih prakristjanskih skupnostih so obstajale različne naloge: na eni strani tiste v zvezi s preroško besedo, z zdravljenjem in učenjem, na drugi strani pa naloge upravljanja. Vse te naloge so opravljale tudi ženske. V Apostolskih delih 2,17 beremo: "Tako govori Bog: svojega Duha bom izlil na vse meso. Vaši sinovi in hčere bodo preroki. Tudi na svoje hlapce in dekle bom tiste dni izlil svojega Duha in bodo preroki." Tako je bilo napovedano in tako se je tudi izpolnilo. Luka npr. v Apostolskih delih 21,9 omenja "štiri Filipove hčere, ki so bile prerokinje."
Vsepovsod v Novi zavezi srečujemo ženske. Zanimivo je, da je v pismu Rimljanom 16,7 omenjena celo apostolka, torej glasilka, po imenu Junija. To ime so okrog leta 1300 zviti teologi spremenili v moško obliko Junij. Še nihče doslej ni dokazal, da je v antiki sploh obstajalo takšno moško ime. Iz tega dogodka lahko razberemo, da je nekoč moralo priti do preobrata, kajti pri Jezusu so bile ženske enakopravne in prav tako še v prvih praskupnostih – nato je bilo naenkrat drugače. Znana je Pavlova izjava, ki jo lahko preberemo v Bibliji, v 1. pismu Korintčanom 14,34: "… naj ženske v vaših skupnostih molčijo. Ni jim namreč dovoljeno govoriti, ampak naj bodo podložne, kakor pravi tudi postava."
Pavel je zahteval pokoritev ženske – z usodnimi posledicami vse do danes
Postavlja se vprašanje: Ali si je treba sovražnost do žensk v katoliški in luteranski cerkvi razlagati s Pavlovim učenjem? Pavel, ki se je prvotno imenoval Savel in je bil rimski državljan, je v cerkev prinesel rimsko tradicijo. Kratek citat Karla Heinza Deschnerja: "Zgodnje podcenjevanje ženske v kristjanstvu prihaja od Pavla, ki se pri tem ne more nikjer sklicevati na Jezusa. In potem je često Pavel tisti, na katerega se sklicujejo in s čigar sovražnostjo do žensk nadaljujejo s pomočjo ponarejanja." Temu ustrezno so pozneje tudi Jezusove učence prikazali kot propagandiste devištva in sovraštva do žena.
Pismo Efežanom, ki ga je napisal Pavel sam ali pa kdo od njegovih učencev, razločno pokaže, v kolikšni meri je Pavel glede zatiranja žensk prevzel antične predstave. V pismu Efežanom 5, 22-24 piše: "Žene naj bodo podrejene svojim možem kakor Gospodu, mož je namreč glava ženi, kakor je Kristus glava Cerkvi: on, odrešenik telesa. In kakor je Cerkev podrejena Kristusu, tako naj bodo v vsem žene možem."
Na to mesto v besedilu se še danes sklicuje katoliška cerkev, ko odreja: ženske ne morejo biti duhovnice. Ženskam niso zaupali cerkvenih funkcij, ampak so jih prej ali slej izključili iz večine funkcij v katoliški hierarhiji. V zvezi s tem se ne sklicujejo na Jezusa, kajti Jezus je vedno zelo jasno poudarjal enakopravnost. O tem seveda v katoliški Cerkvi ne govorijo, ampak se sklicujejo na Pavla, ki je iz poganstva in iz antičnega sveta prevzel podreditev ženske. Pavel je bil tisti, ki je rekel, da naj ženske na zborih molčijo, kajti njim se ne more dovoliti, da bi govorile.
Za Rimljane je bila ženska manjvredna, zato v rimskem cesarstvu ni bilo možno, da bi imela kakšno funkcijo ali da bi nastopala v javnosti. Konec enakopravnosti žene v zgodnjem kristjanstvu je prišel najpozneje takrat, ko se je nastajajoča cerkvena hierarhija prilagodila rimski državi. Povezala se je z rimsko državo in s tem tudi polno prevzela pravne ter organizacijske predpostavke te države. Sem je spadalo tudi, da ženske ne morejo več voditi hišnih skupnosti, kar je bilo prej običajno. "Gospodje stvarstva" so spet vse vzeli v svoje roke.
Pavel je od rimskega cesarstva ter od antičnega sveta prevzel tako zaničevanje žensk kot tudi suženjstvo. Pavel je sužnjeposestništvo izrecno razglasil za pravilno in je sužnjem zapovedal, naj se podredijo svojemu gospodarju, še posebej, če je bil ta kristjan. V tem primeru je zahteval prav posebno podreditev. Pavel je torej sužnjem in ženskam v veliki meri izenačil vrednost, kar je odločilno zaznamovalo poznejšo zgodovino tako imenovanega krščanstva.
Je v nebesih samo Marija, ostalo pa so sveti moški?
Zatiranje žensk, ki je več kot dva tisoč let spravljalo zahodno kulturo na slab glas in v zablodo, ima svoje korenine v rimskokatoliški instituciji. In če se ta cerkev danes dela, kot da bi samoumevno bila za enakost med moškim in žensko, je to popolnoma neverodostojno, dokler se ne osvobodi nauka svojih pošastnih "prednikov". V bistvu je podobno tudi pri luteranski cerkvi, ki še zmeraj hoče ohranjati ugled in tradicijo Lutra, ki je bil med drugim eden največjih antisemitov. Rimskokatoliška cerkev pa hoče ohraniti tradicijo Avguština in Tomaža Akvinskega, ki sta bila največja sovražnika žensk v vsej zahodni zgodovini. Slednji velja za največjega cerkvenega učitelja in ga seveda kot svetega Tomaža Akvinskega zelo častijo; enako je s svetim Avguštinom. Vso to zlobo in zaničevanje žensk, zapisano po cerkvenih učiteljih, še danes pri katoliškem verouku in v katoliških semeniščih posredujejo mladim katolikom. In vse to še danes zastruplja človeško zavest.
Ali ne bi bilo po vsem tem kar logično sklepati, da "je v večnem kraljestvu, v nebesih, samo ena ženska – Marija – kot svetnica, vse drugo pa sveti moški?" To vprašanje so si nekoč zastavljali povsem resno. V 6. stoletju so na sinodi v Maconu (leta 585) obravnavali vprašanje "... ali ne bi morale biti zaslužne ženske pri vstajenju mesa najprej spremenjene v moške, preden bi lahko vstopile v nebesa". Na tej sinodi je neki škof podal razlago, da "ženske niso ljudje".
Ali se v tem smislu vsem ženskam ne zastavlja naslednje vprašanje, zakaj so še v katoliški Cerkvi, če so za duhovniško kasto ničvredne? Možno pojasnilo: Očitno se mora človek najprej notranje osvoboditi, da bi prišel iz tega primeža. Če so nas že od otroštva učili, da je cerkev vedno le "dobra", da ima papež vedno prav, da morajo ženske molčati in da moški kot duhovniki določajo, kaj je po Božji volji, potem je verjetno težko reči: "Dosti mi je, izstopila bom, saj bi končno rada živela svobodno kot Božji otrok, zunaj zidov cerkve, ki absolutistično vlada in upravlja!" |
Odnos katoliške cerkve do žensk
Prispeval/a: merijen dne nedelja, 2. junij 2013 @ 19:53 CEST
--- Ali se v tem smislu vsem ženskam ne zastavlja naslednje vprašanje, zakaj so še v katoliški Cerkvi, če so za duhovniško kasto ničvredne? Možno pojasnilo: Očitno se mora človek najprej notranje osvoboditi, da bi prišel iz tega primeža. Če so nas že od otroštva učili, da je cerkev vedno le "dobra", da ima papež vedno prav, da morajo ženske molčati in da moški kot duhovniki določajo, kaj je po Božji volji, potem je verjetno težko reči: "Dosti mi je, izstopila bom, saj bi končno rada živela svobodno kot Božji otrok, zunaj zidov cerkve, ki absolutistično vlada in upravlja!"
Ojoj, kakšna sreča, da sem prebrala ta članek, poln izčrpnih
informacij, ( od srednjega veka pa vse do današnjih dni!) , ki mi je dokončno 'odprl oči' , da vidim (še enkrat in ponovno )
vse te 'grozote' zatiranja in ponižanja, ki jih moramo prenašati ženske od strani naše cerkve !.......
Zares! in z ozirom na toplo prporočilo avtorja, bom takoj oz. v najkrajšem možnem času pohitela v župnišče in se IZPISALA iz
te cerkvene ustanove, ki nas ženske ( bojda in brez, da bi zato
mi 'nevednice', sploh vedele !), tako nesramno zatira .....!
Imam pa pri tem en problem, ker sploh ne vem, kako naj to storim, ker nimam namreč nobenega ''vpisnega dokumenta'', ki bi ga lahko sedaj ( in v moči vseh tukaj navedenih besed, ki so jih izrekli ''modri ''vseh časov ), -preklicala.
Morda kdo poreče- '' kaj pa krstni list- saj ta pa vendar obstaja ?... ''
Ne vem, če ravno kaj takega obstaja, ker mi ni bilo nikoli vročeno, vse ,kar se dobi je ( ob priliki poroke ipd..... ) rojstni list,na matičnem uradu, kjer so vpisani podatki o času rojstva o starših itd..... ( no, morda pa se dobijo v župniščih rojstnegam kraja potrdila o tem , da smo bili krščeni, to bi pa bilo tudi vse.)
Nikjer pa nobene ''pristopne izjave'' kot je npr. pri vstopu v
kakšno stranko , organizacijo..... ,ki bi jo sedaj (v teh burnih političnih časih , ko so v ''milosti in v modi '' zdaj ene, zdaj druge stranke), in bi torej bilo možno , da bi to ''pristopno izjavo'' preprosto zanikali in se IZPISALI..... (ni se namreč mogoče izpisati od tam, kjer se tudi uradno 'vpisal ' nisi) ....
No, saj veste, da se šalim,kajne?
Samo toliko, da se vidi,s kolikšnimi nesmisli prihajajo na dan tukaj razvidni akterji, ki s podobnimi pisanji in apeli pozivajo k izstopom iz Rkc in se trudijo na vse možne načine, da bi očrnili v očeh 'ljudstva' katoliško cerkev , ki jim je TRN V PETI.
Kajti vsem, ki spremljamo tovrstno pisanje ( pa ne samo - že leta in leta na internetu in Pozitivkah, ampak tudi v različnih revijah) je več kot jasno, da ne gre za posameznika, (ki opozarja na konkretno določeno nepravilno ravnanje), ampak za organizirano skupino, s skupnim ciljem da v slovenskem prostoru z jasno razvidno sovražno propagando, 'minirajo' K. cerkev.
Človek se dejansko vpraša, kaj hočejo na koncu doseči z vsem svojim tovrstnim pisanjem, ko se enkrat trudijo, da bi oblatili zdaj Sveto pismo, zdaj novega papeža in po vrsti vso duhovščino , brez izjeme ne glede na to, da jih je mnogo, ki delujejo skrajno požrtvovalno , ( npr. P. Opeka in mnogi drugi ) in ne glede na vsa pozitivna dejanja, ki so skozi stoletja , bila opravljena pod okriljem in vodstvom Kristusove cerkve, ( čeprav so bile tudi napake skozi zgodovino, ki jih ne zanikamo, vendar so le-te prisotne v vseh sistemih tega sveta).
Tam, kjer pa se izpostavljajo VEDNO le konstantno ( po možnosti ) močno potencirane napake, se ve, da gre za tendencijozno , sovražno propagando, ki je tukaj jasno razvidna, saj jim ne gre za neko pravično in realno prikazovanje SODOBNIH razmer , ampak 'privlečejo na plano' običajno vso zgodovino od Mojzesa dalje.
Kajti ni važno,kaj je nekdo nekje v preteklosti rekel, ali napisal, ampak je ( za nas ) važno predvsem, kako se zadeve odražajo SEDAJ , v konkretnih dejanjih naše cerkve.
In pisati sedaj o izkoriščanju, poniževanju in zatiranju sodobne ženske od strani katoliške cerkve je več kot smešno , v vsakem primeru pa popolnoma zlagano !
Kajti nobega takšnega zatiranja ni!!! ženske res niso 'duhovnice', so pa lahko povsem svobodno dejavne v različnih dejavnostih, tako tudi npr. kot učiteljice verouka, saj jih je mnogo , ki po končani teološki fakulteti opravljajo to delo.
In tu se vidi 'zlaganost' tovrstnega ''milosrčnega ''pisanja, ki kot, da sočustvuje z trpljenjem ponižanih in zatiranih žensk,
in ki ga pa dejansko v Kat. cerkvi ni!
NE VIDIJO JE PA TEGA ZATIRANJA TAM, KJER DEJANSKO JE,
V NAŠI VSAKODNEVNI POLITIČNO- GOSPODARSKI REALNOSTI , KJER JE ŽENSKA IN MATI VRŽENA NA CESTO ( iz propadajočih podjetij), brez sočutja, brez sleherne zaščite, ki bi ji omogočala njeno lastno preživetje in onemogočeno, da bi dostojno mogla poskrbeti za svojo družino, svoje otroke ! ! !
Vidite, tu je beda , tu je zatiranje, tu je ponižanje sodobne ženske,
IN NA TO SE OZRITE IN O TEM PIŠITE!!!
( vi, Likarji, Ekardi in njim slični pisci ( iz ''slovenskega talibanskega društva '' za zatiranje, kritiziranje in osiranje katoliške cerkve)
ne pa tako prazno in tendiziozno napihnjeno pisanje, kot je prisotno tukaj v tem in njim podobnim člankom.
Odnos katoliške cerkve do žensk
Prispeval/a: merijen dne nedelja, 2. junij 2013 @ 22:54 CEST
....da sočustvuje s trpljenjem.....
...ne pa tako prazno in tendenziozno napihnjeno pisanje
op: besedo ' prazno,' umikam iz tega dela komentarja
Pojasnilo _ zakaj 'talibansko društvo'.
Kot je znano talibani mečejo bombe .
In v tej in vseh podobnih proti cerkvi naperjenim zgodbam, jih mečejo nanjo, čeprav so drugačne oblike od običajnih.
lp
Odnos katoliške cerkve do žensk
Prispeval/a: eckhart dne ponedeljek, 3. junij 2013 @ 18:55 CEST
Katoliško demoniziranje žensk
V mesecu marcu imamo v zahodni civilizaciji kar dva praznika namenjena ženskam, 8. 3. je dan žena, 25. 3. pa materinski dan. Očitno so vsi ostali dnevi posvečeni moškim, saj nisem zasledil, da bi obstajal nek poseben dan moških, tudi očetovskega dneva še nisem praznoval. Od kod potreba po nekakšnem posebnem »slavljenju« enakopravnosti žensk? Ali se ta civilizacija ne razglaša za »krščansko«, kjer naj bi bili po nauku ustanovitelja in duhovnega vodje kristjanstva Jezusa Kristusa vsi enakopravni, tako ženske kot moški. Tudi moderni, sekularizirani, od verskih skupnosti ločeni Zahod ohranja ta dva praznika, ker očitno ženske še niso zares enakopravne, pa čeprav na bombah, ki jih Zahod meče na »nedemokratične« režime, z velikimi črkami piše nekaj o demokraciji, človekovih pravicah in svoboščinah.
Kje je ne samo po mojem prepričanju glavni vir sovražnosti do žensk in to ne samo v preteklosti, ampak tudi sedaj? Seveda kot pri večini drugih moralno iztirjenih zadevah tudi tu naletimo na rimskokatoliško cerkev in njene klone, predvsem evangeličansko-luteransko in pravoslavno cerkev. Verjetno bodo tu kleriki in njihovi pristaši zavpili, da oni pač častijo ženskost v podobi »Device Marije«, še državni praznik in dela prost dan 15. 8. v čast »Marijinega vnebovzetja« so izsilili, kaj bi še radi več.
Pa si malce poglejmo katoliško »čaščenje« žensk.
Teologinja Uta Ranke-Heinemann je v svoji knjigi »Katoliška cerkev in spolnost« objavila veliko zanimivih informacij, citiram:
Po mnenju Avguština mnogoženstvo ne nasprotuje redu stvarstva, pač pa mnogomoštvo. Kajti soproge so, tako meni, služabnice svojih mož. Noben suženj pa nima nikdar več gospodarjev, pač pa ima gospodar več sužnjev. Tako tudi nismo še slišali, da bi svete žene služile več živim soprogom, pač pa beremo, da so številne svete žene služile enemu soprogu… To ni zoper bistvo zakona.
V Kazenskem zakoniku cesarja Karla V. (iz leta 1532) je na primer člen 133 uporabo sredstev za preprečevanje zanositve – ta je Cerkev preklela kot sredstvo razvrata – kaznoval s smrtjo.
Papež Siricij je v 4. stoletju dejal: »Jezus si ne bi izvolil rojstva iz device, če bi mislil, da je njena vzdržnost tako šibka, da bi bilo lahko isto naročje, iz katerega je izšlo Gospodovo telo, da bi bila torej tista dvorana večnega kralja omadeževana z navzočnostjo moškega semena.« Rojevanje otrok je torej nevzdržnost, padec v slo, spočetje otroka, razen od Svetega Duha, pomeni nečistovanje, omadeževanost. Da to ni samo zasebno mnenje posameznega papeža, potrjuje katoliški dogmatik Michael Schmaus, ko pravi, da je Siricij s svojimi ugotovitvami izpričal »enoglasni nauk Cerkve«.
Papež Siricij je na razvoj celibata odločilno vplival s pismom španskemu škofu Himeriju iz Taragone (385), v katerem je označil kot crimen, torej kot zločin, ravnanje tistih duhovnikov, ki imajo po posvetitvi še vedno spolne odnose z zakonskimi družicami.
Ugledni pariški profesor teologije Johanennes Beleth (+okrog 1165) je prepovedal umrle nosečnice med pogrebno mašo položiti na mrtvaški oder v cerkvi, ker nerojeni otrok še ni bil krščen. Dalje so morali, preden so smeli nosečo žensko pokopati na posvečenem pokopališču, iz njenega trupla izrezati otroka in ga pokopati zunaj pokopališča. Prav ta prepoved kaže na razširjenost grozljivih posledic Avguštinovega nauka o izvirnem grehu.
Avguštin pripoveduje med neko pridigo svoji srenji naslednjo zgodbo: Neki otrok je umrl, ko je še obiskoval pouk za krst, kot katehumen pred krstom torej. V obupu zaradi njegovega večnega prekletstva je nesla mati otrokovo truplo k skrinji sv. Štefana. Obujen je bil od mrtvih samo za krst, nato pa je ponovno umrl, tokrat pomirjen, saj je ušel »drugi smrti«, peklu.
Tomaž Akvinski (+1274) je dejal: »Žena je samo pomoč pri ploditvi in koristna v gospodinjstvu, za moževo duhovno življenje je brez pomena. Z otroki ji je dana tudi kuhinja, cerkev pa se po cerkvenih očetih razume sama od sebe.« To stališče je živo še danes. Primarna teološka misel o ženski je pri katoliški hierarhiji še vedno ta, da sodi žena k otrokom in k štedilniku.
Katoliški celibat ima poganske korenine. Celibatistični predpisi glede čistosti izhajajo iz kamene dobe religiozne zavesti. Številni poganski duhovniki so se skopili, da se ne bi omadeževali s spolnostjo in bi lahko ostali čisti in sveti posredniki med ljudmi in bogom ali boginjo.
Cerkveni oče Hieronim piše v nekem spisu o tistih škofih, ki mirno prenašajo, »da so žene klerikov noseče in da otroci kričijo v materinem naročju«, takole: »Konec koncev se v ničemer ne razlikujejo od svinj«.
Od leta 1139, ko je cerkev uradno uvedla celibat, so bile žene duhovnikov po krščanski terminologiji označene samo še kot »konkubine« ali »vlačuge«, kot jim pravi papež Aleksander (+1181), oz. »prešuštnice«, kot jih imenuje papež Inocenc III. (+1216).
Jezus ni imel samo dvanajstih učencev, temveč tudi številne učenke, med njimi dame iz visoke družbe, kot je bila Joana, žena enega od visokih Herodovih uradnikov. V Jezusovih časih je bilo na splošno tako: že če je ženska na ulici govorila z moškim, jo je lahko zaradi tega mož brez izplačila ženitvenega zneska (ki nekako ustreza naši odpravnini) pognal na cesto. Okrog Jezusa zbrane žene, njegove učenke, niso bile samo pasivne poslušalke. Bile so prve, ki so oznanile Jezusovo vstajenje. Jezusova nepristranskost do žensk je zbodla v oči celo njegove lastne učence. Pri vodnjaku je prosil neko Samarijanko, naj mu da piti, in čeprav so bili Judje s Samarijani v sovraštvu, se je z njo pogovarjal.
Za celibatistični odnos do žensk je odločilnega pomena Avguštinovo stališče. Njegovo negativno stališče do žensk je zato še posebej usodno. Težko si je misliti večje nasprotje, kot ga najdemo med Jezusovim obnašanjem in vedenjem tega velikega svetnika. Njegov dolgoletni sostanovalec in prijatelj Pozidij poroča o njem: »Nobena ženska noga ni nikdar stopila v notranjost njegove hiše, nikoli ni govoril z nobeno žensko brez prisotnosti tretjega in zunaj govorilnice. Celo pri svoji starejši sestri in pri nečakinji, ki so bile redovnice, ni poznal izjeme«. Iz takšnega obnašanja lahko sklepamo na duševno motnjo.
Papež Janez XXIII. zapiše leta 1895 (kot štirinajstletnik) v svoj duhovni dnevnik v enakem duhu kot Avguštin: »Ob vsakem času… se izogibati druženju, zabavi ali igranju z ženskami – ne glede na njihov stan, starost ali stopnjo sorodstva.«
Za zapostavljanje žensk pozna Cerkev še druge ukrepe in prepovedi. Sinoda v Elviri z začetka 4. stoletja je v kanonu 81 določala, da ženske v svojem imenu ne smejo prejemati in pošiljati pisem. Tudi las si ne smejo striči (Sinoda v Gangri, 4.st.). Hefele: »Apostol Pavel vidi v 1. Pismu Korintčanom (11,10) v ženskih dolgih laseh, ki so jim dani kot naravna tančica, znak njihove podložnosti možu.«
V samem jedru diskriminacije žensk v Cerkvi je ideja, da so ženske pred svetim nekaj nečistega. Klement Aleksandrijski (+215) piše: pri ženski »mora že zavest o njenem lastnem bistvu izzvati občutek sramu«.
Celibatistično discipliniranje žensk je segalo tudi v zasebno življenje. Apostolske konstitucije svarijo, češ da se ženske ne smejo prepogosto umivati: »Dalje naj se (žena) ne postopi prepogosto umivati se, tudi opoldne ne, in če je možno, naj se ne umiva vsak dan.« Klement Aleksandrijski se zanima za ženski šport. Medtem ko zahteva za mlade moške telovadišča, pravi o mladih ženskah takole: »Toda tudi žensk ne smemo izključiti iz telesne vzgoje. Vendar jih ne smemo pozivati k rokoborbi ali teku, ampak naj pletejo in tkejo, in, če je potrebno, pomagajo pri peki kruha. Dalje naj žene s svojimi rokami iz shramb prinašajo tisto, kar nam je potrebno.«
Če se celovito ozremo na represijo proti ženskam, na njihovo zatiranje, diskriminacijo in sataniziranje, potem se nam pokaže celotna cerkvena zgodovina kot ena sama dolga veriga samovoljne vladavine omejenih moških nad ženskami. In ta samovoljna oblast se tudi danes nemoteno nadaljuje.
Pri papežu Leonu Velikem (+461) med neko božično pridigo srečamo izjavo, da je vsakršno zakonsko občevanje greh. Leon hvali izjemo Marije, ki je spočela brez greha, »medtem ko pri ostalih zemeljskih materah spočetje ni brez greha.«
Škof Cezarij iz Arlesa (+542) takole nagovarja vernike: »Vsakomur, ki se pred nedeljo ali pred katerimkoli drugim praznikom ne more vzdržati občevanja, se rodijo pohabljeni ali epileptični ali od hudiča obsedeni otroci. Pohabljenci namreč ne prihajajo od razumnih ljudi, ki so ob praznikih vzdržni, ampak v največji meri od kmetov, ki se ne morejo obvladati.«
Iz mnogih knjig pokore, npr. iz dekreta Burkhalda Wormskega (+1025) je razvidno, da so morali spovedniki zakonce spraševati o njihovi vzdržnosti. Opat Regino iz Prüma formulira v svoji knjigi pokore vprašanja takole: »Si imel na nedeljo spolni odnos? Potem se moraš pokoriti tri dni… Si se s svojo ženo pregrešil v času posta? Potem se moraš pokoriti leto dni in plačati odpustek 26 soldov.«
Sv. Bernardin Sienski je leta 1443 v Padovi pridigal, da je »svinjska nespoštljivost« in smrtni greh, če zakonca nekaj dni pred prejemom obhajila nista bila spolno vzdržna.
Škof Cezarij glede preprečevanja zanositve: »Kdo sme brez opozorila gledati, kako žene jemljejo napitke, ki jih storijo nesposobne za zanositev ali omejujejo v njih naravno silo, ki je po božji volji sposobna rojevati sadove. Tolikokrat, kot bi lahko spočela ali rodila, toliko umorov bo imela takšna žena na vesti. In če si ne bo naložila primerne pokore, je obsojena na večno smrt v peklu.«
Preprečevanje zanositve je bil v katoliški cerkvi označen kot umor vse do leta 1917. Do takrat je bilo to sestavni del cerkvenega prava katoliške cerkve. Kot dejanje preprečevanja zanositve ni veljalo samo jemanje napitkov, ampak tudi razne vrste spolnega odnosa, pri katerih do zanositve ne more priti: coitus interruptus, analni ter oralni spolni odnos. V posameznih knjigah pokore sta oralni in analni spolni odnos pogosto kaznovana strožje kot splav, celo ostreje kot naklepni umor.
Preprečevanje zanositve izenačuje Rimski katekizem z umorom: »Zločin najtežje vrste stori vsakdo, kdor v zakonskem življenju z medikamenti prepreči spočetje ali odpravi plod, kajti takšno dejanje je enako brezbožni zaroti umora.«
Neverjetna in nesmiselna označba preprečevanja zanositve kot umora se je dotaknila tudi posvetne kazenske zakonodaje. Za številne ljudi so bile posledice strašne. V »Kazenskem zakoniku« cesarja Karla V. iz leta 1532: 133. člen kazenskega zakonika kaznuje preprečevanje zanositve s smrtno kaznijo, namreč z obglavitvijo za moškega in utopitvijo za žensko.
Frankovska knjiga pokore Hubertense: kazen je doletela tudi tiste zakonce, ki so v spolnosti uporabljali drugačen položaj od tistega, kot so jim ga predpisali menihi, če je bil npr. mož spodaj in žena zgoraj. Takšen položaj je veljal za posebno obliko pohote in za oviranje zanositve.
Od 8. stoletja dalje je bilo spovednikom naloženo, da morajo vernike v spovednici izrecno izprašati glede preprečevanja zanositve. Temeljni točki sta bili splav in preprečevanje zanositve. Vprašanja, ki so bila namenjena zakonskim možem, so se glasila takole: »Si se s svojo ženo ali s katero drugo paril od zadaj, kot to počnejo psi? Če si se, potem ti nalagam deset dni pokore ob vodi in kruhu.«
Teolog Albertus Magnus je bil velik sovražnik žensk. Takole je trdil: »Ženska je ponesrečen moški in v primerjavi z moško je njena narava defektna in pomanjkljiva.«
Tomaž Akvinski na več mestih ponavlja izračun, ki ga je v 4./5. stoletju opravil že Hieronim, da namreč deviški prejmejo stoodstotno, vdovci šestdesetodstotno in poročeni tridesetodstotno božje plačilo.
Zaradi »defektnega razuma«, na kakršnega, razen pri ženskah naletimo »tudi pri otrocih in duševnih bolnikih«, ženska po mnenju Tomaža Akvinskega tudi ne more biti priča pri podpisovanju oporoke. Tudi otroci morajo upoštevati izbornejšo očetovo kakovost: »Očeta je treba bolj ljubiti kot mater, saj je oče aktivni, mati pa pasivni ploditveni princip.«
Tomaž Akvinski pravi, da žena kot nepopolno bitje, v razvojni stopnji nekje na ravni otroka, otroke sicer sposobna rojevati, ne pa tudi vzgajati. Duhovno jih lahko vzgoji samo oče, saj je on duhovna glava družine.
Cerkveni oče Hieronim je dejal, da »ženska preneha biti ženska« in jo lahko imenujemo »moški«, »če se odloči, da bo namesto svetu služila Kristusu«.
Kratek pregled zlonamernih označb in skovank, ki jih je uporabljal sv. Tomaž za zakonski spolni odnos: nečistost, omadeževanje, nagnusnost, sramota, onečaščenje.
Svetnik in cerkveni učitelj Krizostom: »Ni se dobro poročiti. Kaj je žena drugega kot sovražnica prijateljstva, neizbežna kazen, neizogibno zlo, naravna skušnjava, zaželena nesreča, hišna nevarnost, škodljiva zabava, pomanjkljivost narave, prebarvana z lepo barvo.«
Avtorja »Čarovniškega kladiva« sta mnenja, da »bi bil svet, ko ne bi bilo žensk – tudi če ne upoštevamo čarovnic -, odrešen premnogih nevarnosti.«
Žalostno usodo so imeli tudi gluhonemi. Nekateri teologi, ki so menili, da so takšni ljudje izločeni iz vere in zapisani peklu, so se pri tem sklicevali na Avguština, ki je dejal: »Ta napaka (prirojena gluhost) ovira tudi vero samo, o čemer pričajo apostolove besede: »Torej vera prihaja iz slišanega.« Avtor Bachmann: »V nobenem drugem kulturnem krogu človeške zgodovine niso invalidom prizadeli večje škode, zaničevanja, nestrpnosti in nečloveškosti kot v krščanstvu.«
3. novembra 1586 objavljena bula papeža Siksta V. je odrejala, da morajo biti zakonolomci ter zakonolomke in enako starši, ki prodajajo otroke, kaznovani s smrtjo. Enako morajo biti po sodnikovi presoji kaznovani tudi tisti, ki se na lastno pest ločijo…
Leta 1919 so francoski škofje izjavili: »Hud greh proti naravi in proti božji volji je, če kdo zaradi egoistične in pohotne preračunljivosti zakon oropa njegovega končnega namena. Teorije in prakse, ki razvijajo in omogočajo omejevanje rojstev, so nesrečne in zločinske. Vojna je v nas globoko vtisnila nevarnost, kateri izpostavljajo našo deželo. Vrzeli, ki jih je napravila smrt, je treba ponovno zapolniti, če nam gre za to, da naj pripada Francija Francozom in da naj bo dovolj močna, da se bo lahko sama branila.«
Vsiljivo poudarjanje prepovedi kontracepcije je bilo posebej izrazito hkrati ob vojnah 1870/71 ter 1914-1918. In še danes so namišljeni otroci deležni večje zaščite pred kontracepcijo kot pa realni napol dorasli otroci pred peklom in smrtjo bojišč, pač v skladu s tistim neznosnim katoliškim zmotnim prepričanjem, da se pravi človeški zločini dogajajo v zakonskih spalnicah in ne na bojiščih ali v množičnih grobnicah. V katoliški moralni teologiji so veliko razpravljali o pravičnih vojnah, prav nič pa ne o pravičnem preprečevanju zanositve. V tem je neka dosledna logika, saj je treba zagotavljati spočetje nenazadnje tudi z ozirom na bojišče. Oboroževanje se torej začne že v spalnici. Zato ni naključje, da dosega zavračanje kontracepcije najvišjo točko prav v našem stoletju oboroževanja in svetovnih vojn. Zakaj si katoliška cerkev za zaščito živega človeka ne prizadeva tako zelo, kot si prizadeva za zaščito potencialnega in namišljenega človeka? Zakaj ne prepoveduje vojne z enako odločnostjo kot prepoveduje kontracepcijo? Zakaj dobiva v katoliški morali vojna včasih okrasni pridevnik »pravična«, kontracepcija pa nikdar? Kdor se odloča za otroke, bi se moral odločiti tudi proti vojnam. In kdor žene skrb za namišljene otroke tako daleč, da nikakor, tudi ob »še tako tehtnem razlogu«, ne dopušča preprečevati zanositev, ta naj svojo skrb za žive otroke žene še dalje in naj se zavzema za prepoved vseh vojn, tako da bo iz mota tistih škofov in kardinalov, ki so govorili: zato, ker je vojna, potrebujemo otroke, končno nastal resnični krščanski moto: zato, ker so otroci, naj nikdar ne bo nobene vojne!
Konzervativni »Offertenzeitung für die katholische Geistlichkeit Deutschlands« je oktobra 1977 pisal: »Dejansko bo kontracepcijska tableta prav gotovo v desetih do dvajsetih letih zaustavila rast Cerkve z vsemi posledicami za prirast duhovništva in redovništva, kot tudi za prihodke od cerkvenih davkov.«
Kardinal Höffner mi je v pismu z dne 5. avgusta 1986 potrdil, da je mnenje številnih ljudi, da Cerkev danes dopušča splav, kadar obstaja smrtna nevarnost za matere, zmotno, in da gre v resnici samo za spoštovanje zdravniške odločitve v primerih, kadar bi sicer umrla oba, tako mati kot otrok.
V času nacionalsocializma so bili čaščenje Marije, katoliški ideal čistosti in ideja celibata rjavkasto obarvani. Leta 1936 je v izšla knjiga »Biti devica« (s cerkvenim dovoljenjem za tisk škofije v Münstru) župnika E. Breita, v kateri Marija podpira nacionalsocialistični rasizem: »Okrog Marijine podobe se je tako razcvetelo zdravo, čisto, dobrohotno ženstvo, ki je bilo v najvišjih čislih. »Pranemška ženska rasa« želi »gojiti, varovati in dopolniti« »Marijino podobo«. »Z vidika povezanosti posameznega človeka z njegovim ljudstvom in s človeštvom nasploh pomeni vsa nečistost razsipavanje svetega izvira življenja. Zato je to zločin nad ljudsko skupnostjo«.
Tradicionalni nauk o deviškem porodu pravi 1., da je Marijin himen ostal nepoškodovan, 2., da je bil porod brez bolečin in 3., da ni bilo posteljice. Marija, da je rodila Jezusa kot svetlobni žarek in ga tako že obsijala z njegovim vstajenjem, oziroma rodila ga je kot goreči trnov grm, ki ne zgori, ali tako, »kot gredo duhovi nasploh brez odpora skozi telo«. Z naukom o deviškem porodu je bilo neki materi odvzeto njeno materinstvo. S tem so jo hoteli izvzeti iz prekletstva, ki po mnenju zaobljubljenih samcev bremeni materinstvo običajnih mater. Pri mariologu Aloisu Müllerju je poškodovanost matere ob porodu posebno »znamenje prekletstva izvirnega greha«, ki po mnenju mariologov bremeni matere in materinstvo. Brez bolečin je bil samo Marijin porod, medtem ko so bile vse druge matere deležne božjega prekletstva.
Celibatisti so hoteli naslikati takšno podobo Marije, ki ne bi imela nič skupnega z drugimi ženskami. To jim je uspelo. Čaščenje ene čiste ženske v nasprotju do vseh drugih nečistih je celibatističnim samcem pri njihovem življenju brez žensk, lahko v oporo, vendar so s tem številnim ljudem prizadejali mnogo škode. Za ženo je bolj bedna usoda, da mora živeti žensko življenje, ki ga utesnjujejo in dogmatizirajo moški. Marijo je to doletelo na enkraten način. Vse, kar ima karkoli opraviti z žensko spolnostjo, vse, kar pomeni zaplojevanje in rojevanje otrok, so ji odvzeli. Sina ni smela dobiti z moškim, biti je moral Sveti Duh in zgoditi se je moralo brez sle. Sina ni smela roditi po naravni poti, kajti tudi pri porodu je morala ostati nepoškodovana. Tako so iz nje naredili brezspolno bitje.
Konec citatov.
Nihče teh »biserov« katoliške ideologije in prakse do danes ni preklical in so še vedno veljavni, tako da iz učenja katoliških pismoukov izhaja, da je katoliška boginja Devica Marija edina ženska, ki je v katoliških nebesih. Ker brez duše seveda ne moreš v nebesa, vse ostale ženske ne morejo biti tam, saj so po katoliškem nauku ne samo manjvredne, ampak očitno tudi brez duše. Zato pa je v zameno Devica Marija – na dogmatskem pladnju ponujena superženska – edina poleg Jezusa ne samo dušno, ampak tudi telesno vzeta v nebesa. Izhajajoč iz prej omenjenih dejstev so ne samo zame tako praznik Marijinega vnebovzetja kot tudi materinski dan in dan žena simboli globoke diskriminacije žensk s strani katoliške cerkve in s katoliško ideologijo zastrupljene zahodne družbe. Diskriminacije, ki ima žensko še danes zgolj za gospodinjski stroj in stroj za rojevanje otrok ter za zadovoljevanje moške pohote. Dokaz za to so tudi izjave sedanjih cerkvenih »aparatčikov«, ki so izgleda pridno prebirali svoje učitelje. Npr. izjava trenutnega kandidata za svetnika številka ena, santo-subito papeža Janeza Pavla II. iz leta 1988: »Ženska mora tiho poslušati in se povsem podrediti. Nobeni ženski ne dovolim učiti in se dvigniti nad moškega.« Ali pa: »Dekleta, ki nosijo mini krila, pridejo v pekel.« (Jezuit Wild v 20. stol.) Župnik Jože Pacek: »Ženska je ustvarjena kot pomočnica človeku.« (Družina, 15.7.2001)
Svoj vrhunec je ta diskriminacija dosegla na začetku mračnega novega veka – v katerem še živimo – med l. 1450 in 1800, ko so katoliški jurišniki s pomočjo inkvizicije in montiranih, nameščenih čarovniških procesov pobili na milijone žensk po vsej Evropi. Števila o grozovito mučenih in pobitih ženskah se razlikujejo, toda govorimo o najmanj 3 milijonih žrtev. Pravi feminocid – spolna čistka, kjer si bil avtomatsko kriv, če si bil ženska. In so ženske po katoliški ideologiji krive še dandanes. Na srečo jih kler ne pobija več, a ne zaradi spremembe prepričanja, temveč zato, ker jih zaradi spremembe politične klime ne more več. Da pa bi se Vatikan opravičil ženskam npr. z odpravo svoje sovražne ideologije in prakse do njih, to meji že na znanstveno fantastiko.
Tako se normalen človek resnično začudi, ne samo če vidi v cerkvi kakšno žensko, ampak dejstvu, da so ženske sploh še članice rimskokatoliške cerkve in njenih klonov.
Razlog takega stanja vidim v tako imenovanem stockholmskem sindromu – to je v istovetenju žrtve z rabljem in to ne samo zaradi fizičnega, ampak tudi psihičnega preživetja. Saj zaradi večstoletnega obupa, brezizhodnosti in nezmožnosti spremeniti ženomrzno politiko katoliške cerkve ženske raje sprejmejo ideologijo svojih rabljev za svojo. Danes je situacija kljub še vedno obstoječi moči svetovne katoliške diktature na srečo tako daleč, da lahko posameznice in posamezniki sledijo nasvetu, ki je začuda še vedno zapisan v katoliški bibliji. Nasvet v Janezovi Apokalipsi govori o IZSTOPU iz katoliške cerkve, babilonske vlačuge. Pa čeprav je papež Benedikt XVI., med drugim je bil tudi veliki inkvizitor, govoril o ponovni »evangelizaciji« Evrope – verjetno tudi nasilni – s pomočjo katoliških eksorcistov, to je izganjalcev hudiča oz. modernih inkvizitorjev.
Glede na dejstvo, da je Vatikan dajal svetnim oblastem naročila za ubijanje in sežiganje žensk na grmadah – pa tudi sam je to rad počel – in tudi glede na grozovitost in predvsem številnost nesrečnic – pa tudi nesrečnikov – katere so katoliški kleriki skupaj s svojimi protestantskimi kolegi zažgali na grmadah po Evropi in tudi v kolonijah, lahko mirno ugotovimo, da smo v »napredni« zahodni civilizaciji odpravili človeške žrtve bogovom, to je predvsem katoliškemu »bogu« večnega prekletstva, šele okoli l. 1840 – ko je v Španiji, kjer je zagorela prva grmada, ugasnila tudi zadnja.
Upam, da bo demokratična slovenska država v kratkem pregledala verske spise in interno pravo katoliške cerkve skozi drobnogled Ustave in zakonov R. Slovenije ter prisilila slovensko podružnico vatikanske države »Sveti sedež«, da se uskladi v teoriji in iz nje izhajajoči praksi z modernimi ustavnimi standardi, izhajajočimi iz konvencije o človekovih pravicah in svoboščinah. Torej konkretno, da cerkev uskladi svoj diskriminatorni odnos do žensk s 14. členom Ustave, ki govori o enakosti, ne glede na spol, raso itn. Tako kot se moramo držati Ustave VSI državljani R. Slovenije, brez izjem. Me tudi zanima, če bi katerakoli druga verska skupnost – ali drug del civilne družbe – imela tako z Ustavo nasprotujočo teorijo in prakso kot katoliška cerkev – ali bi lahko ne samo nemoteno delovala, brez zahtev ustanov državnega pregona, ki ščitijo ustavno ureditev, po uskladitvi z Ustavo – ampak, ali bi lahko delovala kot državna varovanka številka ena, kot slovenske vlade trenutno obravnavajo katoliško cerkev?
In če velja nezastarljivost pregona zaradi zločinov proti človeštvu za nacionalsocialistične (npr. holokavst, …) in komunistične zločine (npr. Gulag, povojni poboji v Sloveniji, …) še po pol stoletja od storitve, vsekakor velja nezastarljivost tudi glede pregona katoliških morilcev žensk izpred pol tisočletja. Ker so konkretni morilci seveda mrtvi, gre tu poleg pridobitve moralnega zadoščenja in rehabilitacije žrtev predvsem za to, da se na takem nuernberško-haaškem sodnem procesu obsodi in prepove ideologijo Vatikana, ki je sploh omogočila grozovite katoliške zločine nad ženskami in drugimi družbenimi skupinami. Saj je ta ideologija še danes neokrnjeno del katoliškega nauka in kot taka lahko spet postane podlaga morebitnim novim pregonom. V slovenskem primeru je prepoved katoliške teološke in konkretne diskriminacije žensk vsebovana v 63. členu Ustave, kjer piše o prepovedi spodbujanja k neenakopravnosti in nestrpnosti.
Nekaj se pa le premika glede dolgostoletne »nedotakljivosti« katoliško kleriških zločincev. V slovenščino prevedeni knjigi/kazenski ovadbi zoper sedanjega papeža Benedikta 16. »Afera papež« (izdajatelj Društvo za zaščito ustave in žrtev cerkve) si lahko preberemo ovadbe papeža glede njegove kriminalne vpletenosti v prikrivanje kleriške pedofilije, sodelovanja pri širjenju aidsa preko prepovedi kontracepcije, …
»Eppur si muove!« - vendar se le premika, počasi, pa zanesljivo.
Borislav Kosi, Slovenska Bistrica
---
Bog ja, cerkev ne!
Bog daje, cerkev vzame!
Borislav Kosi, Slovenska Bistrica
Odnos katoliške cerkve do žensk
Prispeval/a: AnaH dne torek, 4. junij 2013 @ 16:00 CEST
Nov list papirja je kot potreba po novem življenju, če smo usmerjani po nauku, kjer veliko pomenijo pripadnost, obredi, videz in blišč. Božjo prisotnost in oporo iščemo pri posrednikih v veličastnih stavbah, ker ne vemo, da nam je Bog bliže od ust, dlani ali podplatov. Če ne vemo, da se oglaša po vesti, jo zanemarjamo, zato utihne. Ne vemo niti tega, da nabiramo svoje pluse in minuse za to in prihodnje življenje tudi z mislimi in besedami. Potem pa znova silimo nazaj na Zemljo, ki ni prenaseljena po Božji volji, temveč zaradi nas, ponavljalcev istih ali podobnih napak.
Če pa odkrijemo vrednejše praktične napotke, ki pomagajo do večje notranje budnosti, se laže prepoznamo in se popravimo. Spreminjamo sebe, drugim pa pustimo svobodno voljo.
Kot na računalniku lahko zato hitreje obžalujemo in izbrišemo napake, da ne zapravljamo energije - svoji duši in telesu ter še drugim v škodo.
Hvaležna sem za ta čas, ki mi dovoljuje lastno presojo in izbiro - brez grožnje s solzilcem, grmado, nespremenljivo usodo ali prekletstvom.