Ta stran je prilagojena za slabovidne, po metodi neskončne vrstice, če želiš članek gledati v običajnem formatu klikni na:
http://www.pozitivke.net/article.php/VojnaZaNaseMisli
Vojna za naše misli
sreda, 14. december 2005 @ 06:12 CET
Uporabnik: Pozitivke
Piše: Bern Jurečič v novi Karma
plus
Zgodba o deveti hiši. Astrologi vanjo spravljamo svobodo, znanje, filozofijo,
religijo, študij, pravne zadeve, sodišča, potovanja, turizem, tujino, širjenje
in neomejenost. Deveta hiša išče (po Gerkmanu) smisel, smer in cilj v življenju
ter ureja spoznanja v sisteme znanja. Deveta hiša daje misli polet, ki hoče
iti čez vse meje … Kino, televizija, časopisi in revije služijo temi namenu.
Knjige so od nekdaj skrbele za to, da se je človek lahko srečal z živo mislijo
ljudi, ki so bili sicer v prostoru, neredko pa tudi času, daleč stran. ("Astrologija,
veda o značaju in usodi", Aura 1991, str. 243) Če nasproti ležeča tretja
hiša pomeni bližnje okolje, soseščino, in tesnejše odnose, potem deveta hiša
gleda oddaljene horizonte in komuniciranje na daljavo.
Spomladi letos se je v katoliški Cerkvi zgodil večji premik - zamenjava na
samem čelu organizacije. Po koncu razmeroma dolgega pontifikata je papež Janez
Pavel II. svoje mesto prepustil svojemu nasledniku in dotedanji kardinal Ratzinger,
že pred tem ena ključnih osebnosti katoliške Cerkve, je postal papež z imenom
Benedikt XVI. Ugibanja in špekulacije o tem, kaj to pomeni za razvoj Cerkve
ter kakšne usmeritve lahko pričakujemo, so se kar vrstila, enotnega odgovora
na te dileme pa ni. Če nekateri trdijo, da ta zamenjava pomeni korenit zasuk
nazaj, niso daleč od resnice niti tisti drugi, ki pravijo, da se je zasuk nazaj
zgodil že za časa prejšnjega papeža in da novi česa bistvenega ne bo prinesel.
Do podobne zamenjave je nekoliko prej prišlo tudi na čelu slovenske katoliške
organizacije, ko je nadškofa Rodeta - ki je slovenski Cerkvi, pred njimi vodeni
s strani mehkega, spravljivega in ljudem všečnega nadškofa Šuštarja, prinesel
resnobno versko gorečnost in neskrivano politično angažiranost - zamenjal milejši
in prijaznejši škof Alojz Uran. Pričakovanja, po katerih naj bi bilo v slovenski
RKC po novem manj ortodoksnosti, zajedljivosti in provokativnih izjav ter komentarjev,
so se, kot kaže, uresničila, glede prisotnosti Cerkve v našem vsakdanu pa se
položaj ni spremenil, opažamo lahko le večji pritisk, čeprav se je zamenjal
način, obraz. Nekakšna prijazna agresija bi lahko rekli temu.
"RELIGIOZNA OBRAMBA PO G. GAČNIKU"
Tako smo v naših medijih pred kratkim lahko opazili dva odstopa od prislovične
verske strpnosti, ki naj bi nam jo povrnilo novo cerkveno vodstvo. Oba govorita
o neljubem trku vaditeljev joge s cerkveno hierarhijo, ki sta se končala z nekakšnim
izgonom. Eden od dogodkov se je zgodil v Postojni in je o njem poročala televizija
v posebnem prispevku, o drugem, tistem s koroškega področja, pa je komentar
objavil slovenski dnevnik, kjer med drugim piše, da "je bil predmet … pozornosti
zgolj nek drug argument: o hudobnem duhu, hudičevih nakanah, zavestnem zavajanju
otrok in mentalni nehigieničnosti telovadnice, v kateri se hudobni duh zadržuje
tudi po tistem, ko tečajniki zapustijo prostor. Zgolj zaradi njega in podpisnikov
s te vrste navedbami prepričanih staršev so tečajnike tudi nagnali iz šole!
Nihče ni omenjal ločevanja Cerkve od države."
… in nekoliko niže še:
Nespoštljivost in prezir gospoda do truda naše argumentacijske analize si poskušamo
razložiti z zapisom na spletu, kjer piše, da je g. Gačnik ključar cerkve svete
Uršule na Uršlji Gori in neutruden verski delavec. Zato je po svoje pričakovano,
da kaže zaskrbljenost za pravovernost Slovencev in zapira duri pred potencialnimi
uroki. Domnevamo, da je to refleks, usklajen s slabo prikriti željami Katoliške
cerkve, da si državo religijsko podredi. Tudi za ceno izgona ljudi, ki prakticirajo
jogo, in to iz ustanov, nad katerimi nimajo nobenih pristojnosti."
(Članek si je v celoti mogoče prebrati na spletni strani http://www.zofijini.net/cenzurirano_religiozna.html.)
Pri tem ni najbolj zaskrbljujoče dejstvo, da se je tozadevno spozabil (ali
pa se celo ni "spozabil", kdo bi vedel?) nek goreči vernik - v oči
močno bode predvsem skorajšnja sočasnost teh dogodkov! Eni sami osebi, ki ima
možnost, "dolžnost" in dovolj vpliva, da ljudi, ki si z jogo pomagajo
lajšati vsakodnevne težave, posledico vse večjega stresa, ki v naših krajih
ni nikakršen tujec, nažene iz šolske telovadnice, je še nekako mogoče opravičiti
z nepoznavanjem, napačnimi informacijami, mentalnimi težavami ali čimerkoli
že, huje je, ko se to zgodi na dveh zelo različnih mestih. To vsekakor daje
misliti. Ali je torej mogoče, da nekdo, ki vodi tako močno in mogočno organizacijo,
kot je RKC (v Sloveniji, denimo), ne ve, da joga pač ni nekakšna tuja religija
in s tem grozeča nevarnost mirni, bogaboječi in človeku prijazni katoliški Cerkvi?
In ali je po drugi strani mogoče, da tisti isti, ki prav gotovo ve (izjemna
obveščenost Cerkve ni skrivnost), da joga ni nevarna dejavnost (ampak je v svoji
biti nedvomno miroljubnejša od religije, saj se širi zaradi praktičnih rezultatov
in ne zaradi prepričanja), to dejstvo preprosto ignorira in vodi proti jogi
kampanjo? Nemara tudi še danes pričakuje, da bo človek svoje težave z ukrivljeno
hrbtenico rešil zgolj z molitvijo?
ALI SMEMO MISLITI PO SVOJE
Poglavitni razlog tokratnega pisanja seveda ni Cerkev, temveč neka druga dimenzija,
na katero moremo naleteti veliko širše, v celem svetu. Gre za neposreden in
neskrivan poskus omejiti bohotenje misli in vse širših možnosti, ki jih ima
današnji vse bolj razgledani človek. Da se stoletje razvoja medijev in informatike
v zadnjem desetletju spreminja v pravi boom, ni nobenega dvoma, da so možnosti
in kapacitete vse večje in večje, tudi ne. Vodnarjeva doba je čas, ki naj bi
vsem ponudil enake možnosti, in globalizacija je le eden od načinov, kako si
novi čas utirja pot med nas. Kot ob vsakih spremembah, se tudi v tem prelomnem
času nekateri znajdejo hitreje kot drugi (spremljajoči pojav prav vsake revolucije),
zaradi česar postanejo njihove možnosti toliko večje. Ker jim sledi množica,
ki reagira več ali manj počasneje, je dandanes možnost podrejanja ljudi spričo
medijskih zmožnosti toliko večja. Odličen poizkus podreditve javnega mnenja
predstavlja napad na Ameriko septembra 2001. Dva avtorja, Meyssan in Moore,
sta zadevo z več zornih kotov opisala dovolj nazorno, da je vsakemu bralcu lahko
jasno, kje so pravi razlogi za to tragedijo - a kaj, ko je slika (neposredni
televizijski prenos!) - močnejši od vsakega komentarja. Učinkovito, ni kaj!
(Da nekaj smrdi pri vsem skupaj, kaže tudi neverjetna razlika med kot švicarska
ura tekočim posredovanjem jeseni 2001 in popolnim razpadom istega (t.j. "vsemogočnega"
ameriškega) sistema pičla štiri leta kasneje, ko se na orkan Katrina pač ni
bilo mogoče temeljito pripraviti. A to je že druga zgodba.)
Drugi tak poizkus, vojna v Iraku, je več ali manj spodletel, saj so ljudje pričeli
dvigati glavo, nekateri partnerji pa so se umaknili. "Pravične" vojne
za Iran tako ne bo, vprašanje naftovoda preko teh dežel pa je prestavljeno vsaj
za nekaj časa. Beležimo resne poizkuse vnesti paniko in občutek nemoči med ljudi
s pomočjo grožnje v obliki bolezni - antraks, SARS in sedaj ptičja gripa. Gospodinja
v predmestju napravi celo operacijo in umetnost iz preprostega odnosa poginule
leteče živali v kontejner za smeti, vendar ne ptice - netopirja!
PROGRAMIRANJE KOLEKTIVNE ZAVESTI
Nevidno, nekje v ozadju se torej bije hud in neusmiljen bolj - boj za naše
misli. Za misli nas, naše okolice, naroda; gospodinje, kupca, porabnika; moškega,
ženske, otroka. Coca-Cola, jeans, Miki miška, voda Perrier in milijoni drugih
stvari po vsem svetu. Mnenje nakupovalca je cilj pozornosti že tisočletja -
debelo desetletje je stara raziskava, iz katere nedvoumno sledi, da recimo rojeni
v Dvojčkih pri nakupih najbolj med vsemi znamenji sledijo trendu in jim je najlažje
prodati novotarije vseh vrst, medtem ko Device s te plati niso najbolj priljubljene,
saj praviloma slepo sledijo svojim zapiskom na nakupovalnem lističu. Toda če
je šlo doslej bolj kot ne za pritegovanje pozornosti, pa najnovejši trend kaže
na nekaj veliko večjega - na poskus kanaliziranja miselnih tokov, na grobo ali
pa bolj fino usmerjanje mase v natančno določeno in skrbno predvideno smer,
pri čemer razmišljanje z lastno pametjo ni najbolj zaželeno. Ali gre za bojazen,
da se utegne taista masa v primeru še nadaljnjega "prostega" usmerjanja
svoje pozornosti v katero od tisočih smeri in možnosti (kar bi prav lahko pripisali
eri Rib, ki ji pripadata tudi katoliška Cerkev in islam) preprosto izpriditi
in uiti izpod nadzora, ali pa gre za poskus nevidnih vodilnih struktur, da v
samem začetku Vodnarjeve dobe ne le zasedejo vodilna mesta, temveč si tudi pravočasno
zagotovijo prevlado na najvišjem možnem, torej na miselnem področju - to bo
pokazal čas. Vsekakor pa tako široko zastavljen pritisk na miseli in mnenja,
kakršnemu smo priča, zahteva veliko pozornost. Kolektivno pranje možganov kajpak
ni nič novega, to so počeli vsi veliki diktatorji in večina prekucuhov, vsak
v svojem okolju in svojem obdobju seveda, nekateri uspešno, nekateri manj. Toda
na globalnem nivoju pravica "misliti" še nikoli ni bila tako ogrožena
kot prav danes.
Komentarji (3)
www.pozitivke.net