Teolog Moris Hoblaj: Prisilni krst otrok ni spoštovanje otrokovih pravic
Vse več ljudi se sprašuje, kako dolgo bodo še cerkveni dostojanstveniki manipulirali vernike s populistično namenskimi frazami, kajti njihova praksa govori en drugi jezik in to je jezik kršenja ljudskih pravic svojih vernikov - npr. krst otrok, s katerim jih proglaša za večno lastnino katoliške cerkve (Codex Juris Canonici). Krst dojenčka je proti temeljnim ljudskim pravicam in se ga mora imenovati nasilni krst. To je poseg v svobodno voljo posameznika, je proti Bibliji, v kateri piše »najprej učite, šele potem krstite«, je nasilno pokristjanjevanje in je čudež, da vlade posameznih držav proti temu nič ne ukrepajo.
Toda cerkev ima o tem vprašanju povsem drugačno prepričanje. V knjigi »Pereča pravna vprašanja« avtor Stanislav Slatinek navaja, da pri krstu otrok vero izpovejo njihovi starši, ker otroci takega dejanja še niso sposobni. »S tem ko starši otroka krstijo, dejansko branijo njegove pravice. S krstom ga uvedejo v svet duhovnih vrednot in ga vključijo v skupnost vernih,« piše o stališču cerkve Slatinek. Višek omejevanja človekovih pravic pa je člen v kanonskem pravu, ki dovoljuje, da se v smrtni nevarnosti sme krstiti otroka katoliških in tudi nekatoliških staršev, tudi proti volji staršev. »Staršem, ki nasprotujejo, se s tem ne dela krivica. Krst je dejanje vere. Otroku, ki umira, se s krstom podari vera v večno življenje,« lahko preberemo v tej knjigi.
Kristus in Bog sta učila o brezpogojni ljubezni, cerkev grozi s peklom
Po nauku katoliške cerkve namreč vsi ljudje, ki niso krščeni, gredo v večni pekel. Predstavljamo si to. Nekaj milijard nekrščenih ljudi je po tej cerkveni dogmi večno prekletih in bodo deležnih peklenskih muk za vekomaj. Toda ta ista cerkev govori, da je Bog ljubezen. Ali bi si Bog res želel za svoje otroke, da se cvrejo v večnem peklu? To bi bil Bog, ki sovraži svoje otroke. To, kar počne katoliška cerkev v imenu Boga in Jezusa Kristusa, je premišljeni in namenski zločin nad Bogom in Kristusom. Vsi vemo, da je Jezus učil, da je Bog, naš in Njegov oče, brezpogojna ljubezen, ki ne pozna nobenega večnega prekletstva.
Odkod naenkrat katoliški cerkvi pekel? Tudi po Njemu ne obstaja Božja jeza in maščevanje, ampak razlaga, da so naše nesreče in t.i. udarci usode samo možni rezultati zakona setve in žetve. Odkod potem katoliški cerkvi božja kazen in božje maščevanje? In sedaj ključni vidik v tej stvari: cerkev je, znanstveno dokazano, iz Biblije izbrisala eno od osnovnih duhovnih zakonitosti, to je reinkarnacijo. Vprašanje je, zakaj so to naredili? Odgovor je, če bi cerkvene institucije začele zagovarjati reinkarnacijo, bi se ta hip njihova dogmatska hiša iz kart podrla, kajti reinkarnacija izključuje večno prekletstvo in kaznujočega »boga«. Vsak človek bi takoj zastopil, da je reinkarnacija Božja milost in pomeni, da lahko ponovno pridemo na zemljo in očistimo vse, kar smo v prejšnjih življenjih napačnega storili ali pa ne očistili, ter se po tej poti lahko ponovno vrnemo v Očetovo hišo.
Ali bodo spet začele goreti grmade?
Da katoliška cerkev spada med totalitarne režime, ne dokazuje samo prisilno pokristjanjevanje, pač pa tudi njihov pristop do ljudi, ki želijo izstopiti iz cerkve. V pričujoči knjigi lahko preberemo: »Formalni izstop iz Katoliške cerkve predpostavlja dejanje krivoverstva, odpadništva in razkola. Vernika, ki osebno, zavestno in svobodno želi izstopiti iz Cerkve, škof ali župnik najprej povabi, da odstopi od trdovratnosti in mu da ustrezen čas za spametovanje. Če kljub opominu še vedno trdovratno vztraja, se njegova zahteva po formalnem izstopu iz Cerkve ustrezno zaznamuje v krstni knjigi župnije, kjer je bil krščen.«
In potem sledi grožnja: »Izstop iz Katoliške cerkve v obliki krivoverstva, odpadništva ali razkola je hudo kaznivo dejanje proti veri in edinosti Cerkve.« Kaj pomeni pravzaprav hudo kaznivo dejanje proti veri in edinstvu Cerkve? Ta cerkvena obsodba (hudo kaznivo dejanje) nam je že poznana iz časa inkvizicije, kajti tako je bila formulirana smrtna kazen za drugače misleče in drugače verujoče. O tej formulaciji je razmišljal filozof Karl Jaspers in rekel: »Samo vprašanje časa je, kdaj bodo spet začele goreti grmade!«
Danes, ne samo po svetu in v skupni Evropi, pač pa tudi v Sloveniji, veliko stvari kaže na to, da od tega nismo tako daleč. Napredni politologi pravijo, da smo trenutno v fazi »konsolidiranja« cerkvenega premoženja in vseh vrst kapitala, ki je po vseh predpisih in zakonih politike predpogoj za inštalacijo oblasti.
Pravzaprav je to skoraj nedoumljivo: človeku, ki je bil prisilno včlanjen v neko organizacijo, mu sedaj grozijo, ko želi izstopiti in če vseeno izstopi, ga še naprej vežejo zakoni cerkve. Kakšni absurd in cinizem. In to se dogaja v enaindvajsetem stoletju tudi v svobodni in demokratični Sloveniji. Neverjetno!
Da katoliška cerkev ne jemlje resno teh izstopov, kaže tudi ta izjava iz knjige: »Po zakramentu krsta postane vernik član Katoliške cerkve. S krstom se trajno in ontološko vzpostavi zakramentalna vez pripadnosti Kristusovemu telesu, ki je Cerkev. Ta vez se imenuje tudi neizbrisno znamenje in krščenca neločljivo poveže s Cerkvijo. Kdor je veljavno prejel zakrament krsta, mu ga nobena človeška oblast nikoli več ne more izbrisati ali odvzeti. Tudi z izstopom iz Cerkve se ta vez ne pretrga. Za nekatere je to nerazumljivo in v nasprotju z Ustavo Republike Slovenije. Dejstvo je, da duhovno članstvo v Cerkvi oziroma neizbrisno znamenje, ki se ob krstu vzpostavi, ni stvar razuma in Ustave RS, ampak je stvar vere.«
In še tale komentar iz omenjene knjige: »V Sloveniji je vse več vernikov, ki želijo izstopiti iz Katoliške cerkve zato, ker so postali člani različnih cerkvenih ločin. Taki izstopi so pogosto posledica nevednosti, bolezni, starosti in osamljenosti, zato se v praksi ne štejejo za resnične izstope iz Cerkve.«
Neverjetno, da takšna dejanja proti človečnosti in duhu slovenske ustavnosti, da ne govorimo proti duhu Desetih zapovedi in Govora na Gori Jezusa iz Nazareta, ostanejo za slovensko sodstvo neopazna.
Da je cerkev v teh izjavah zelo resna, kaže tudi misel avtorja te knjige, ki na začetku nagovori bralce z naslednjimi besedami: »Knjiga »Pereča pravna vprašanja« je šotor, kamor se je treba zateči in napisano premišljevati, da črka ne ostane »črka«, temveč da postane življenje.«
V Bibliji je priporočilo, naj izstopimo iz cerkve
Za konec še nekaj o izstopu iz cerkve: Zanimivo, da izstop iz Cerkve priporoča celo Biblija. Namreč iz Janezove apokalipse so katoliško - luteranski teološki cenzorji pozabili izbrisati naslednji nasvet: "Pojdi iz nje, ljudstvo moje, da ne boš soudeleženo pri njenih grehih in da te ne zadenejo njene nadloge." (Razodetje 18,4 )
To pomeni, da sta tako posameznik kot vsaka organizacija podvržena zakonu setve in žetve. Če vemo, kakšna je bila setev cerkve v zadnjih skoraj dva tisoč letih (genocidi nad ljudstvi, inkvizicija, ropanja, posilstva, pedofilija, gospodarski kriminal, neplačevanje davkov, ponarejanje dokumentov, nasilno pokristjanjevanje, cerkveni nauk, ki je v popolnem nasprotju z naukom Jezusa iz Nazareta, zaničevalen odnos do živali, žensk, drugih ras, podpora nacizmu in fašizmu, potvarjanje Biblije…), potem bo temu primerna žetev. Če je za verovati katoliški Bibliji, bo vsak, ki s svojim članstvom, tudi vlada s svojimi protiustavnimi dejanji (država je ločena od cerkve!), podpira to organizacijo, bo soudeležen pri tej žetvi.
Moris Hoblaj, sociolog in teolog
|
Teolog o nasilnosti krsta otrok
Prispeval/a: živahnež dne sreda, 21. maj 2014 @ 22:48 CEST
Večina staršev krsti otroke zaradi strahu
Mariborčanka Nataša Tkalec, ki je na minulih volitvah
kandidirala na listi Zelena koalicija, se med drugim zavzema
za to, da starši ne bi s krstom vsiljevali vero svojim
otrokom. Po njenih besedah ima vsak otrok pravico, da se
sam odloči, v kaj bo verjel, kateri veroizpovedi bo sledil, ali
se bo krstil, to pa je možno šele takrat, ko začne
razmišljati s svojo glavo. Eden od njenih sinov je danes
mami hvaležen, da ga ni ob rojstvu včlanila v nobeno
institucijo in mu tudi ni vsiljevala nobene vere.
Nataši se zdi prisilni krst dojenčkov nepošten in
podcenjujoč do otrok, kajti s tem ga na nek način
ožigosamo in včlanimo v neko organizacijo brez njegove
privolitve. »Po mojih izkušnjah večina staršev krsti otroke
zaradi tradicije, brez da bi se sploh zavedali odgovornosti
do tega početja. Če vprašam starše, zakaj so krstili otroka,
je najbolj pogost odgovor: Zato, ker to vsi delajo! To je
zame čredni nagon. Ali pa v strahu rečejo: Ja, kaj bodo pa
ljudje rekli, če ne bo krščen?,« je dejala sogovornica, ki
vseh svojih treh otrok, kljub hudemu ogorčenju nekaterih
sorodnikov, ni dala krstiti. »Starši od bivšega in sedanjega
moža so želeli, da s krstom včlaniva otroke v katoliško
cerkev, vendar sem jaz vztrajala, da tega ne bova naredila.
Mož bi morda zaradi ljubega miru še popustil, jaz pa sem
bila odločno proti temu dejanju, ki je tudi protiustavno,«
razlaga Nataša, ki vzgaja otroke tako, da bodo čimbolj
samostojno razmišljali.
Njen osemnajstletni sin Jean Robert je hvaležen mami, da
ga ni krstila in s tem programirala, kajti sedaj si v teh letih
lahko sam izoblikuje pogled na svet. »Ker v otroštvu nisem
bil indoktriniran z nobeno religijo, imam sedaj bolj kritičen
pogled na mnoge stvari, tudi na cerkev. V cerkvi je veliko
dvoličnosti. Po eni strani trdijo, da je Bog ljubezen, toda
hkrati pa pravijo, da ta isti ljubeči Bog pošilja vse ljudi, ki
niso v katoliški cerkvi, v večni pekel,« je dejal sin iz
drugega zakona, ki mu je stara mama pri devetih letih
rekla, da bo šel v pekel, če ne bo krščen. Takrat ga je
postalo tako strah, da se je hotel krstiti in prepričati v to
še mamo Natašo. Jean Robert je danes prepričan, da
cerkev z grožnjami o večnem peklu samo želi kontrolirati
ljudi, da bodo njim poslušni.
Kako pa Nataša odgovarja na argument cerkve, ki vstop
dojenčka v cerkev enači z vstopom otroka v osnovno šolo?
»Otrok se ne odloči za svoj poklic pri sedmih letih, ampak
šele pozneje,« je bila kratka temperamentna Mariborčanka,
ki pravi, da človek ne potrebuje cerkve, zato da ne dela zla.
Tudi sicer je zelo kritična do te institucije, kajti prepričana
je, da kaznujoči katoliški »bog«, ki ga je ustvarila cerkev,
nima nič opraviti s pravim Bogom.
Na njeno podobo o cerkvi je vplivala tudi zgodba izpred
nekaj let, ko je izvedela, da mariborski otroci s cerebralno
paralizo nujno potrebujejo vozičke. Odšla je do enega od
mariborskih župnikov, za katerega so rekli, da je v redu, in
ga prosila, če bi lahko cerkev z njegovimi farani pomagala
pri zbiranju finančnih sredstev. »Odgovoril mi je, da z
verniki zbirajo denar za obnovo cerkve. Nisem mogla
verjeti, da mu opeke pomenijo več kot otroci, ki nujno
potrebujejo pomoč,« je razlagala Nataša, ki bi v primeru
izvolitve v parlament dala besedo tudi za živali. »Že otroke
v osnovnih šolah bi morali osveščati o pravicah živali in
njihovemu trpljenju, ki jim ga povzroča okrutni človek.
Dobro bi bilo, da bi v šolah predvajali dokumentarni film
»Naš vsakdanji kruh«, ki med drugim prikazuje, kako
nastane zrezek,« meni prijateljica živali in dolgoletna
vegetarijanka.
Njen najmlajši sin, štirinajstletni Nathan se je pri sedmih
letih, ko je v neki brošuri videl slike klanja živali, odločil, da
ne bo več jedel mesa. Nataša je mnogim ljudem tudi
poznana iz forumov o živalih, kjer pod imenom Natawe na
koncu vedno citira indijansko modrost: »Ko bo posekano
zadnje drevo, ko bo zastrupljena zadnja reka, ko bo
ulovljena zadnja riba, takrat boste ugotovili, da denarja ne
morete jesti.«
Damjan Likar
Teolog o nasilnosti krsta otrok
Prispeval/a: AnaH dne petek, 23. maj 2014 @ 10:09 CEST
Manjša Kolubara jim je prinesla opustošenje, ker ji sploh niso postavljali ovir pred vodo.
Ljudje so večinoma prepričani, da jim vse nevšečnosti pošilja Bog in ne njihovo lastno neprimerno početje in brezbrižnost ob težavah drugih. Največ krivde za hudo na Zemlji pa si nalagajo tisti, ki so in še vedno ljudi bolj zavajajo kot vodijo k dobremu, k Bogu. Sami se nočejo spremeniti, ker bi bili ob veljavo, drugim spremembe onemogočajo.
Sicer pa smo kar vsi nekaj prispevali k usodi sveta, k temu, kar se nakazuje ali pa že pada po nas.
Teolog o nasilnosti krsta otrok
Prispeval/a: Nan dne petek, 23. maj 2014 @ 12:35 CEST
Pomagaje (in ne filozofirajte).
https://pbs.twimg.com/media/BoBWgzAIEAEg_12.jpg
http://virealno.com/wp-content/uploads/2014/05/slika-mali-djecak-spasava-psa.jpg
Teolog o nasilnosti krsta otrok
Prispeval/a: Violeta dne petek, 23. maj 2014 @ 19:00 CEST
Mislim, da se počasi "topim"... Hvala.
...krst gor al dol...
Lep dan.
Teolog o nasilnosti krsta otrok
Prispeval/a: Nan dne petek, 23. maj 2014 @ 22:51 CEST
Tudi tebi, Violeta, lep pozdrav.
Hvala.