Bližajo se volitve, na katerih bomo volili poslance v državni zbor. Prejšnji parlamentarni sklici niso kaj dosti naredili za živali. V letu 1999 je bil sicer sprejet Zakon o zaščiti živali, ki pa bolj kot živali ščiti obstoječi odnos človek-žival. To je suženjski odnos, kjer je suženj seveda žival in ki ima za posledico grozovita mučenja živali na farmah, v klavnicah, gozdovih in poskusnih laboratorijih, pri prevozih in drugje.
V Sloveniji kakšnih 30 milijonov živali letno pade v klavnicah, kakšnih 100.000 pa še pod streli lovcev. Več tisoč živali trpi v barbarskih poskusih. Živalim parlament še vedno ni priznal pravic in jih tretira kot premične stvari.
Nujno je, da se ta skrajno poniževalni odnos do živali spremeni. To seveda ne bi bilo v korist samo živali, temveč tudi ljudi, saj je jasno, da slab položaj živali pomeni tudi slab položaj ljudi. Dokazov o tem je vedno več. Če ne bi bilo masovne živinoreje, ne bi bilo škodljivih podnebnih sprememb ali pa bi bile mnogo manjše, saj ima živinoreja bistveno več emisij toplogrednih plinov kot pa npr. celoten svetovni promet. Zaradi podnebnih sprememb je že umrlo na stotisoče ljudi, desetine milijone pa jih verjetno še bo. Mnogi bi živeli, če ne bi bilo živinoreje. In če ne bi bilo potrebno pridelati toliko hrane za živali, bi bila narava bistveno manj onesnažena, pa še hrane bi bilo dovolj za vse ljudi na svetu, saj je npr. za 1 kg govedine potrebno kar 9 kg žitaric. Koliko ljudi lahko prehraniš z 1 kg mesa in koliko z 9 kg žita? In če ne bilo mesa, ne bi bilo mnogih civilizacijskih bolezni, ki vedno bolj pestijo ljudi in jim prinašajo hudo trpljenje in mučne smrti.
Živimo v 21. stoletju. Slovenija naj bi bila kulturna in civilizirana družba, pogoje za to pa naj bi po ustavi zagotavljala država. Eden glavnih državnih organov je parlament. Ta ima v rokah škarje in platno, s čimer lahko pomembno vpliva na stanje v družbi, tako v dobro kot v slabo ljudi. Parlament mora delovati za blaginjo Slovenije, torej vseh, ki so v Sloveniji.
Slovenijo sestavljajo poleg ljudi tudi živali. Tudi te so prebivalci Slovenije. Iz 72. člena ustave je razvidno, da v Sloveniji ni dovoljeno mučenje živali. Zato mora biti ena prednostnih nalog novega poslanskega sklica ureditev položaja živali. Tem je potrebno priznati njihove pravice, predvsem pravico do življenja, primernega njihovi vrsti. Do živali naj se uporabi zlato pravilo, ki pravi, da kar ne želiš, da ti drugi storijo, ne stori ti njim in to naj postane vodilo pri sprejemanju predpisov, ki urejajo položaj živali. V dobro ne samo živali, temveč tudi ljudi, saj masovna živinoreja npr. hudo krši človekovo pravico do zdravega življenjskega okolja in do zdravja. Ali se da blaginjo ljudi doseči z morjenjem živali in uničevanjem okolja?
Klavnice, lov, cirkusi, poskusi na živalih, razstave in dirke živali ter druge zlorabe živali ne sodijo več v ta čas. Potoki krvi morajo postati preteklost. Blaginje Slovenije se brez blaginje živali ne da doseči. Zato je čas za revolucijo v našem odnosu do živali. Čas je za revolucijo tudi v politiki in parlamentu. Ta naj postane do živali prijazen in vegetarijanski. »I feel Slovenia« mora obsegati tudi živali.
Zato bi bilo potrebno izvoliti ljudi, ki bodo poskrbeli za bistveno boljši položaj živali. Seveda to ne bo v korist samo živali, temveč tudi ljudi, saj je, kot že navedeno, položaj ljudi usodno povezan s položajem živali. V korist vseh nas bi zato morale stranke svoje volilne programe bistveno bolj usmeriti v zaščito živali. Izostanek prave zaščite živali iz volilnih programov ima lahko hude negativne posledice ne samo za živali, temveč tudi za tiste, ki bodo takšne volilne programe na volitvah podprli. Kajti nadaljnje podpiranje masovne živinoreje bo prineslo ljudem še hujše posledice.
Društvo za osvoboditev živali in njihove pravice:
Stanko Valpatič, predsednik in
Vlado Began, varuh pravic živali pri društvu |
Volitve in živali
Prispeval/a: titanic dne četrtek, 14. avgust 2008 @ 09:24 CEST
lp Melita
Živalski holokavst na oltarju človeške požrešnosti in brezčutja
Prispeval/a: MC dne sobota, 16. avgust 2008 @ 22:55 CEST
Povprečni ameriški mesojedec poje v življenju 2450 kokoši, 118 puranov, 33 prašičev in ovac ter 12 krav in telet !!!!! Predstavljajte si množico vseh teh živali na kupu in potem si predstavljajte še, kako vsako od teh živali koljejo in režejo na koščke samo zato, da udobno preživi en sam zavaljen Američan (z neumrljivo dušo), ki se potem seveda še zdravi zaradi debelosti, holesterola, visokega pritiska, raka na črevesju … in seveda ob tem požre še nekaj deset kilogramov kemijskih strupov, ki so jih klinično preizkušali na množici živali … In če se slučajno zaradi možganske kapi znajde na aparaturah, ga potem še umetno vzdržujejo pri življenju. Temu potem kristjani rečejo SVETOST ŽIVLJENJA – kar je seveda »bullshit«, ne pa svetost življenja – to je kvečjemu SVETOST SMRTI oziroma neke vrste človeški vampirizem.
Svet je, tudi če odmislimo vojne in druge oblike norosti med pripadniki vrste homo sapiens, v bistvu ena sama klavnica - medtem ko velike Abrahamove monoteistične religije čvekajo o »svetosti življenja«, njeni podaniki veselo koljejo na milijarde živali, povečini niti ne več iz kake prehrambene nuje, marveč izključno zaradi tradicije udobja in gole požrešnosti. Še bolj zmešani so »konfucijsko navdahnjeni« Kitajci, ki koljejo in žrejo vse kar leze in gre, vključno z mačkami in psi. Kar ljudje počnejo z živalmi po krutosti in po obsegu neprimerno presega to, kar so nacisti počeli z ljudmi v koncentracijskih taboriščih - in večina ljudi, ki so sicer načeloma proti nasilju, povsem mirno sprejema takšen holokavst nad živalmi ter ga – preko svojih prehrambenih navad – celo aktivno podpira.
Dejstvo je, da je na planetu Zemlja domačih živali preprosto preveč. Predvsem krav in prašičev. Zato, poleg nedoumljivega obsega nasilja in trpljenja, intenzivna živinoreja pomeni tudi velikanski ekološki problem (Za potrebe živinoreje vsako leto uničijo več kot 300.000 kvadratnih kilometrov deževnih gozdov), ki je veliko hujši, kot so ga pripravljeni priznati skesani, a še vedno licemerski »rančerji« tipa Al Gore.
Veliko preveč je tudi mačk in psov – karnivorih domačih živali. Dejstvo je, da so mačke in psi predvsem mesojede živali. Nič ne pomaga etično vegetarijanstvo, če imaš doma množico mačk in krdelo psov, ki jih futraš z govejimi konzervami in briketi ter s kravjim mlekom. Nekaj takšnih »hišnih ljubljenčkov« v enem letu lahko »pomalica« nekaj krav in prašičev. Gotovo veliko več, kot bi jih pospravil najbolj vnet ljubitelj klobas in zrezkov vrste homo sapiens. Tudi drugače je – predvsem vzreja pasemskih domačih ljubljenčkov - totalen nesmisel. Le vsaka peta mačka skotena v ZDA, najde stalni dom, medtem ko 64 odstotkov živali, ki prispejo v zavetišča ZDA, evtanazirajo. Vsak dan pobijejo več kot 10.000 mačk in psov. Meni se dozdeva, da je največ, kar lahko narediš za mačke in pse, in seveda posledično še za krave in prašiče, iz katerih delajo Pedigree in Whiskas brikete, da se karnivorim domačim ljubljenčkom preprosto odpoveš. Veliko več, kot pa če se prizadevaš za »zavarovanje za vožnjo na zadnjem sedežu«. Kravam in prašičem, ki jih domači ljubljenčki malicajo v konzervah, je v tovornjakih ali v živilskih vagonih veliko manj udobno. Če pa so slučajno zavarovani, so izključno zaradi ekonomskih razlogov t.i. proizvajalcev mesa.
Namesto, da ljudje (sicer dobrohotno) razpravljajo o zavarovanju psov in mačk na zadnjih sedežih, naj najprej razmislijo, ali sploh potrebuje domačo »karnivoro« igračko, s katero se kratkočasijo in ji izkazujejo ljubezen v zameno za poslušnost in brezpogojno zvestobo, ki jo sicer ne dobijo pri ljudeh (ki jih ni mogoče posesivno obvladovati in prisvajati si kot lastnino). Razlog, da imajo ljudje tako radi pse (in da si potem še domišljajo, kako jih psi razumejo in kako oni razumejo pse) je v resnici vsaj nekoliko perverzen. Psom je namreč mogoče gospodovati, kar ima – resnici na ljubo – bolj malo opraviti z ljubeznijo. In velikokrat se ljudje bolje razumejo s psi kot z ljudmi prav zaradi tega, ker v odnosu do drugih ljudi ali otrok ne morejo izživeti svoje posesivnosti in/ali gospodovalnosti.
Če želi kdo res zmanjšati trpljenje živali, naj se začne v resnici obnašati tako, da bo s svojim delovanjem čimbolj zmanjšal POTREBO PO REPRODUKCIJI ŽIVALI OZIROMA PO PROIZVODNJI IZDELKOV, ki temeljijo na živalski osnovi. Dober začetek je najprej zmanjšanje količine zaužitega mesa, nato seveda vegetarijanstvo in nazadnje veganstvo. Nihče si ne sme zatiskati oči in si domišljati, da bolečina in trpljenje, ki nista vidna, ne obstajata! Živalim lahko pomaga samo sprememba naši življenjskih in predvsem prehranjevalnih navad. Novo človečnost lahko ustvarimo samo, če bomo spoštovali življenje! Naš obstoj ni prav nič odvisen od zakonov ali nekih prerokov, marveč je odvisen od spoštovanja življenja in in od zavesti, da so tudi živali (vsaj za večino vretenčarjev je to mogoče tudi znanstveno dokazati) čuteča bitja. Prav vseeno je, na kakšen način se nekdo dokoplje do tega spoznanja – lahko je to s pomočjo razuma, lahko je to zaradi sočutja, ljubezni, s pomočjo vere, dogme – da celo s pomočjo dogme – nazadnje je pomembno le, kar naredi vsak posameznik – pomembna so konkretna dejanja.
Živalski holokavst na oltarju človeške požrešnosti in brezčutja
Prispeval/a: Lario dne nedelja, 17. avgust 2008 @ 08:26 CEST
Pojedo vse kar leti, razen aviona.
Pojedo tudi vse kar plava, razen podmornice.
LP