Enotnost in mir
Enotnost in mir nas združujeta. Kljub različnosti, ki je tako očitna, smo združeni
v iskanju miru. Enotnost in mir sta osnova naše raznolike kulture, ki sprejema
enotnost v različnosti in ne v uniformiranosti. Zelo pomembno je, da to razumemo,
kajti duha svobode najdemo samo s sprejemanjem različnosti v našem približevanju
k prvobitnemu, ne pa s hojo po poti uniformiranosti. Zgodovina je to dokazala.
Svoboda je bistvenega pomena za odkritje resnice. Indijske religije so zato
prežete s svobodnim duhom, s svobodnim vedenjem. V sedanjem svetu, ki ga nekateri
opisujejo kot 'majhno globalno vas', je alternativa temu konflikt, samouničenje.
Mi, ki pripadamo tej tolerantni tradiciji, moramo igrati pomembno vlogo, ki
jo lahko učinkovito opravimo samo, če smo združeni. Vrednost strpnosti bomo
spoznali šele, ko jo bo podprla moč enotnosti.
Zvok om označuje začetek našega vesolja. Kot vsi vemo, je bilo vesolje ustvarjeno
z 'velikim pokom', kot ga imenujejo znanstveniki. Toda več tisoč let pred njimi
so naši rišiji govorili, da je vesolje nastalo iz zvoka om. Om je postal središče
kulture in civilizacije, ki je močno pripomogla k izobraževanju človeštva. Še
vedno se uporablja vibracija, kot takrat, ko so rišiji prvič spoznali svojo
povezanost s celotnim stvarstvom. Z ogroženostjo našega obstoja, ker smo se
odtujili od svojega božanskega izvora, je nastopil čas, da ponovno ugotovimo
njegovo pomembnost.
Kdor ne pozna resnice o skupnem izvoru in kdor pozabi na edinstvenost stvarstva,
ta misli, da ima samo on pravico do obstoja. Svet postaja vse bolj raznolik
in narodi ogrožajo drug drugega, ne da bi jih skrbelo za posledice. Človek je
zaradi tega razvil načine in sredstva, s pomočjo katerih ogroža, obvladuje,
muči in uničuje druge. Egocentrično vedenje je skozi leta vodilo narode v kopičenje
ogromnih količin uničevalnega orožja, po drugi strani pa vladajo revščina, nepismenost,
bolezni in lakota. 'Bratstvo med ljudmi' je bil slogan, ki so ga pogosto uporabljale
različne skupine ljudi, prepričane, da so tisti, ki ne pripadajo njihovi skupini,
pogubljeni. Zaradi tega so imeli za temeljno pravico in dolžnost, da bi jih
spreobrnili. Takšno razlikovanje je bilo eden izmed glavnih vzrokov vojn in
trpljenja v svetu.
Vzhodna filozofija življenja, ki je vključujoča in liberalna, igra pomembno
vlogo pri tem, da pripelje človeka nazaj do njegove razumnosti. Zato je pomembno,
da se združimo, da se osredotočimo na vrednote, ki so tako zelo pomembne, da
se ustvarita strpnost in duh razumevanja, ki je vladal naši civilizaciji skozi
toliko tisočletij. Samo če bomo združeni, bodo te vrednote jemali resno.
Nikoli prej ni om veljal za tako pomembno sredstvo, da bi ga uporabili za ponovno
združitev človeštva. Vse religije, ki izvirajo iz Indije, imajo na splošno do
oma veliko spoštovanje. V večini primerov je središčna točka njihovega celotnega
prepričanja in življenjske filozofije. Je to, kar ustvarja in hkrati tudi ohranja.
Je tako ukoreninjen in je v tolikšni meri postal del naše osebnosti ter središče
našega obstoja, da z njegovim ponavljanjem pride do procesa integracije in transformacije,
ki odstrani stres in zmedo.
Tem religijam so določene osnovne stvari skupne, toda nekateri učenci običajno
neprestano ponavljajo nepomembne razlike, da bi nas ločili.
Darma je skupen izraz, ki nepopolno označuje tisto, kar na Zahodu poznamo po
imenom religija. V osnovi je darma tista, ki regulira človeško vedenje in držo.
V tem pogledu so bila sestavljena mnoga različna pravila, ki nas usmerjajo v
našem načinu življenja. Sledili naj ne bi prepričanjem, ampak principom, tako
da ne bi posegali v svobodo drugih. Ideji karme in reinkarnacije sta posebni
samo v teh religijah in iz tega izvirajo naša socialna filozofija in družinske
vrednote. Oblikujejo našo držo do življenja, kajti razume se, da smo odgovorna
bitja. Zato bi se morali obnašati in delovati obzirno. Poudarek mora biti na
kolektivnem pristopu, da bi dosegli skupne življenjske cilje. Deliti moramo
svoje vizije in sredstva, da v svetu ne bi bilo revščine, strahu in konfliktov.
Potreba po združitvi
Vsi hočemo mir. Vsi želimo živeti brez strahu. Vsak dan molimo za to. Delajmo
skupaj in bodimo združeni, tako bomo z božjo milostjo to tudi dosegli. Enotnost
je močnejša kot kopica pušk. Videli smo, kako so jih uporabili za osvoboditev
Indije in drugih podrejenih narodov.
Hindujec, budist, džainist in sikh imajo skupno dediščino, božanski tok, ki
teče od neznanega k znanemu, s svojimi pritoki, ki se hranijo iz istega vira.
Božansko življenje samo, ne samo vera v božansko, vlada vsemu njihovemu pogledu
na življenje. V njihovi dolgi zgodovini je videti, kot da se je vera pretvorila
v življenjsko izkušnjo. Ta izkušnja nas vzgaja in dela naše življenje za del
božanskega. V njej najdemo občutek združenosti, miru, neustrašenosti in blaženosti.
Ta izkušnja vzcveti v posebno vedenje, ki temelji na obojestranskem sprejemanju,
zaupanju, strpnosti, nenasilju, obzirnosti in gostoljubnosti. To so skupne družinske
vrednote, kot so spoštovanje do guruja (učitelja), staršev in starejših, ljubeč
in skrben odnos do mladih in tudi tistih, ki niso v bližnjem odnosu. Ta duh
nam pomaga, da se zlahka prilagodimo kakršnemu koli okolju, brez konflikta,
ne da bi izgubili lastno identiteto. Naša predstava, da je Atma v vseh stvareh,
spremeni ves svet v razširjeno družino, ne samo ljudi, ampak vseh bitij.
Modreci Vzhoda so ugotovili, da so sebične želje glavni vzrok človeških težav.
To je osnova pohlepa, zla, sovraštva in konfliktov. Samo z izkušnjo edinstvenosti
življenja bodo te negativne in destruktivne tendence izginile. "Ko um počiva
v združenosti," pravi gospod Krišna, "izkusimo mir. In v miru izgine
vse trpljenje."
Če pogledamo izkoriščanje narave in različne učinke, ki vplivajo na vreme in
ostale pogoje - onesnaženje našega sveta, ki vpliva na celotno življenje; neodgovorno
krutost in uničevanje; občutje negotovosti in strahu; stres, ki črpa našo vitalnost
- lahko razumemo, kako močno naš svet potrebuje starodavne vrednote, ki so nas
ohranjale skozi toliko tisočletij.
Na Vzhodu vlada čut spoštovanja in svetosti ljudi ter živih in neživih stvari.
Ta nas je vodil v našem obnašanju in drži. Na Zahodu ta drža izginja. Življenje
postaja vse bolj posvetno in čutno.
Na Zahodu se nekateri mladi zavedajo negativnega vpliva, ki ga imajo vrednote
moderne civilizacije na njihovo življenje in iščejo alternative, toda veliko
mladih mora šele spoznati, kako nevarne so. Še posebno voditelji morajo odigrati
pomembno vlogo pri oblikovanju usode naših družb. Predolgo smo mislili na izolacijo,
čas je, da na novo ocenimo položaj in sprejmemo pozitivne odločitve, da bo naš
svet bolj human, bolj strpen, bolj spoštljiv do narave, življenja in lastnine.
Om Tat Sat Hari Om
Swami Nirliptananda
Vir: Share Slovenija |