Živimo v 21. stol. V miru in blaginji. Malokdo pomisli, da milijoni živali vsak
dan strahotno trpijo v hlevih za množično rejo in v klavnicah v strahu in mukah
umira na tisoče živali. Tudi gozdnim živalim se ne godi nič bolje, kajti lovci
jih vsako leto preganjajo in pobijejo na tisoče. Tone rib se vsak dan dušijo na
palubah ladij in rečnih bregovih. Tisoči lisic, nercev, činčil in drugih živali
s čudovitimi kožuhi vsak dan trpijo v neznosnih žičnih kletkah, da jih nato odrejo
za krzno. In v laboratorijih po vsem svetu vsak dan nepredstavljivo mučijo tisoče
in tisoče živali - pravijo, da v dobro človeka.
Ker vemo, da vsaki akciji sledi reakcija, oziroma kar seješ, to žanješ, se
nam postavi vprašanje, kdaj se bo začela naša žetev, žetev setve trpljenja,
ki ga vsakodnevno povzročamo živalim.
Zakaj je sploh prišlo do tega in kdo nosi glavno odgovornost za to? Cerkvene
institucije že stoletja zavajajo ljudi, da živali nimajo duše in da so hrana
za ljudi. Sklicujejo se na Biblijo, kjer v Starem testamentu krvoločni Bog poziva
k umoru, roparskem umoru, genocidu, vojni in pokolu živali. Tudi v Novem testamentu
obstajajo že od samega začetka pomembne neskladnosti. Kasneje se je v tekstih
še naprej veselo ponarejevalo. Kljub temu tako evangeličanska kot katoliška
cerkev proglašata Biblijo za resnično Božjo besedo. Hieronim, ponarejevalec
biblije, je imel na voljo vsa do takrat obstoječa besedila o naukih Jezusa.
Zelo dobro je vedel, da Jezus ni jedel mesa in je učil ljubiti živali, ter ne
ubijati. Kljub temu je Hieronim ta pomemben vidik Jezusovega nauka pri sestavljanju
Biblije prikril oziroma prevzel že ponarejene predloge. To ponareditev Jezusovega
nauka morajo milijoni živali vsak dan plačati s svojim življenjem. Nešteto milijard
živali je bilo od takrat prepuščenih hiranju v temnih hlevih in nato ubitih,
preganjanih in na vse načine ubitih v gozdovih, mučenih v laboratorijih, izkoriščanih
in maltretiranih. Posledice tega prekrivanja so za naravo, živali in ljudi nepredstavljive.
Vegetarijanstvo prakristjanov je bilo očitno velik problem tedanjih mogotcev.
Na noben način ni smelo biti vključeno v Biblijo. Obstajali so veliki boji med
strujami, kjer je večina cerkvenih očetov močno zagovarjala vegetarijanstvo,
toda zmagale so rimska oblast in rimske cerkve, ki so se oblikovale z njeno
pomočjo. Obstajale so velike razlike med kristjani, mnogi so bili vegetarijanci,
vendar je prevladala struja, ki se je povezala z državo. Novi katoliki so bili
ob vstopu v katoliško skupnost celo prisiljeni izreči prekletstvo nad nasledniki
Jezusa oziroma nad njegovim naukom. Odpoved mesu, kot je učil Jezus, je bila
cerkvi od nekdaj trn v peti.
Jezus iz Nazareta je bil za živali. Naročil nam je, naj ne jemo mesa, naj ne
ubijamo. Ko je Jezus čistil tempelj, je šel z bičem skozi dvorišča in osvobodil
živali, ki so jih prodajalci hoteli prodati za žrtvovanje. Jezus je skrbel za
to, da so živalim podarili življenje in ni pozval duhovnikov, naj jih ubijajo.
Mnogi Jezusovi učenci so bili ribiči, so torej lovili ribe, a Jezus jim je govoril
v tem smislu: "Hodite za menoj in naredil vas bom za ribiče ljudi".
Ko so potem mrežo, polno rib, hoteli potegniti na kopno, se je vedno znova strgala,
tako da so ribe lahko zaplavale na svobodo. Današnji papež pa nosi ribiški prstan
- prstan, na katerem je vgravirano, kako ribič vleče ribe na kopno. To ustreza
stari predstavi, da živali izgubijo življenje - medtem ko se je Jezus zavzemal
za živali.
Profesor dr. Hubertus Minarek, humanist, avtor večih knjig, je dejal: Pravo
krščanstvo lahko oziroma mora živeti brez mesa, ker tako pridemo do humanosti.
Živali so bitja, ki občutijo kot mi in imajo pravico do življenja. Torej iz
navedenega lahko trdimo, masovno klanje in izkoriščanje živali, ta koncentracijska
taborišča, ki trajajo stoletja, je povzročila cerkvena institucija. Ljudje ne
jejte mesa, naših sostvaritev, mi vsi smo Božja bitja. Človek lahko živi in
je zdrav, ne da za svojo hrano ubija živali. Če pa jé meso, je sokriv za smrt
živali. Če človek resno in iskreno išče moralno pot, potem je prvo, kar mora
opustiti, hrana živalskega izvora, kajti taka hrana je slab običaj, ki zahteva
ubijanje. To pa je v nasprotju z občutenjem za moralo in etiko.
Društvo za osvoboditev živali in njihove pravice
|
Cerkev in živali
Prispeval/a: Miškolin dne sobota, 7. oktober 2006 @ 09:54 CEST
Sam sem že vrsto let vegič kljub temu bi pa rad povedal, da pri varuhih pravic živali pogosto zasledim precej fanatičen odnos do tega, za kar se zavzemajo. Enkrat mi je npr en dopovedoval, da je vegetarjanstvo višek duhovnosti, s čimer se nikakor nisem mogel strinjati. V resnici stvari niso tako čb, kot ljudje večinoma mislijo. Kaj pa recimo ljudje, ki živijo v predelih sveta, kjer poljščine ne uspevajo, kjer ni gozdov, da bi nabirali jagode, lešnike in kostanje. Kako naj preživijo enuiti, nomadi v Mongoliji in prebivalci določenih predelov Afrike. Oni so življenjsko odvisni od mesa in se ne morejo sprdvat a bodo jedli sojin jogurt al navadnega, al bodo kalčke ala-ala al kreše. Do selitve jim pa očitno tudi ni in če bi se slučajno že preselili, bi marsikdo nasprotoval, če bi se slučajno preselili v Slovenijo in nam 'kradli' delovna mesta.
Pa še nekaj je, živalsko kraljestvo je človeškemu dolžno velikanski karmični dolg. Pred mnogimi tisočletji, ko je bilo človeštvo še v zametkih, so določene zveri in potomci dinozavrov veselo desetkale predstavnike človeškega kraljestva, tako da je bil obstoj človeka večkrat pod vprašajem. Verjetno ljudje sedaj instinktivno zavedajo tega dolga in ga vračajo tako, da jedo in gojijo živali. Sem pa prepričan, da bodo nekoč živali in ljudje živeli v slogi.
Cerkev in živali
Prispeval/a: -Mojca dne nedelja, 8. oktober 2006 @ 17:55 CEST
Ljudje, ki so od živali odvisni, pa se do le-teh obnašajo vsaj spoštljivo in hvaležno. Na živalih viška mesa sploh ne poznajo, porabijo in izkoristijo res vse kar je možno. Ko žival ubijejo, jo potem užijejo, vse skupaj pripravijo skoraj obrednoin praznično z izkazano hvaležnostjo in veseljem!
Nekatera ljudstva se živali, preden jo ubijejo celo opravičijo..
Vsekakor malce drugačen pogled na celotno stvar.
Vsekakor je tudi razlika med žival ubiti, ali pa jo vzeti že lepo narezano iz lično opremljene (npr. z znakom varovanja zdravja) posodice iz zamrzovalnika...
Cerkev in živali
Prispeval/a: -Mojca dne nedelja, 8. oktober 2006 @ 18:05 CEST
Žival ubije zaradi preživetja in ne zaradi pohlepa.