RAZLIKE MED ŠOLSKO MEDICINO IN ENERGIJSKIM ZDRAVILSTVOM TER
STOPENJSKO RAZVIJANJE BOLEZNI prevod: Mitja Fajdiga
Razlike med sodobno zahodno medicino in tradicionalnim
(energijskim) zdravilstvom
sodobna zahodna medicina |
dandanašnje energijsko zdravilstvo |
skuša odpraviti bolezenske znake |
obnavlja samozdravilno zmožnost telesa |
telo razčlenjuje na dele |
telo obravnava kot telesno-duševno enoto |
pri ljudeh vzbuja strah, ker vdira v telo |
vrača zaupanje v zdravilno sposobnost naravnih sil |
vzroke išče v zunanjih dejavniki (bacilih, dednosti,
preobremenjenosti, onesnaženosti okolja idr.) |
vzroke išče v energijskem neravnovesju zaradi nezdravih življenjskih
navad (neprimerne prehrane, pomanjkanja gibanja idr.), šele potem v
zunanjih dejavnikih |
zdravi s tabletami, kemikalijami in kiruškimi posegi |
zdravi z naravnimi snovmi in s preprostimi zdravilskimi načini |
človeka skoraj ne vključuje v zdravljenje in ne poudarja odgovornosti
za svoje zdravje |
pacient dobi zdravljenje in priporočila o življenjskih navadah |
zagovarja takojšnje izboljšanje stanja |
omogoča postopno izboljšanje z obnavljanjem energijskega ravnovesja v
nekaj dneh, tednih ali mesecih |
stroškovno zahtevna in draga |
zahteva nekaj izdatkov |
uporablja posebno, zelo izpopolnjeno opremo |
uporablja preprosto opremo |
(Vir: Macrobiotics and Oriental Medicine,
Michio Kushi with Phillip Jannetta, Japan Publications, Inc., 1991, Tokyo
& New York.) |
Stopenjski razvoj obolelosti in bolezni je znan iz starodavnega
Daljnovzhodnega zdravilstva in ga zahodna, šolska medicina ne pozna ali vsaj ne
prizanava. Ključni razlog je verjetno v stališču šolske medicine, da prehrana ni
odločilni dejavnik zdravja.
"Bolezen pride skozi usta." (kitajski
pregovor)
"Sodobni človek se ne zaveda, kako usodno hrana vpliva na
njegovo telo in duševnost." (Michio Kushi)
Stopenjsko razvijanje bolezni K spodnjemu zapisu o stopenjskem razvijanju bolezni velja dodati, da se
nobena izmed naštetih bolezni ne pripisuje dednosti, medtem ko sodobna medicina
za prenekatero bolezen, ki ji ne zna ugotoviti vzrok, krivi dednost; zlasti to
velja za bolezni, za katere je značilno gensko izrojevanje (degeneriranje)
telesa. V spodnjih stopnjah je razloženo, kako je človekovo zdravje pogojeno
predvsem s prehrano. Tudi degenerativne bolezni so posledica predvsem
dolgotrajnega nezdravega prehranjevanja, ko se v telesu nakopiči toliko
strupenih in odvečnih snovi, da se začne spreminjati DNK oziroma genetska
zasnova organov in tkiv (glej V. in VI. stopnjo, t.j. bolezni organov in živčne
bolezni).
I. stopnja obolelosti:
Obolenje se začne z občutkom telesne in
umsko-duševne utrujenosti. Tako počutje pogosto spremljajo mišična napetost ali
otrdelost, potenje in pogosta potreba po uriniranju, občasna driska ali zaprtost
in kratkotrajno mrazenje ali vročičnost telesa. V umsko-duševnem oziru se
začetna obolelost odraža v manj jasnem razmišljanju, slabšem dojemanju dogajanja
okrog sebe in odzivanju nanj. Obolelost na začetni stopnji se pozdravi zelo
hitro - v nekaj urah do nekaj dneh - s počitkom, ko se človek temeljito naspi,
primerno naje in telesno dovolj giblje.
II. stopnja: Ko se začne splošna utrujenost pojavljati pogosto oziroma
je dolgotrajna, se v telesu pojavljata bolečina ali mučno nelagodje. Občasno
človeka zbada kje v telesu, boli ga glava, grabijo ga krči ali občuti kakšno
drugo vrsto bolečine. Na tej stopnji obolelosti človek včasih občuti, da ga
duši, srce mu udarja neenakomerno, je vročičen ali ga mrazi in zmanjša se
gibljivost telesa. V umsko-duševnem oziru se morda pojavljajo občasna
potrtost, zaskrbljenost in splošen občutek negotovosti. Za ozdravitev
obolelosti na tej stopnji je potrebnih nekaj dni do nekaj tednov pravilnega
prehranjevanja, telesne dejavnosti oziroma nujnega počivanja.
III. stopnja, krvna obolenja: Če se še naprej prehranjuje neskladno z
zahtevami svojega življenjskega okolja, se slabša kakovost krvi, torej rdečih in
belih krvničk ter krvne plazme, zato telo ne dobiva več vseh potrebnih snovi za
svoje obnavljanje in se ne zmore več prilagajati zahtevam okolja. Kakovost krvi
določa kakovost vseh celic v telesu (tkiv, organov in vsetelesnih spletov).
Nezdrava kri začne v telesu povzročati nezdravo stanje, zato se pojavljajo
bolezenski znaki. Na tej stopnji se pojavljajo kislost krvi (acidoza), visok in
nizek krvni tlak, slabokrvnost (anemičnost), škrlaten ten kože in podkožnega
tkiva (purpura), belokrvnost (levkemija), pa tudi nadušnost (astma), padavičnost
(epilepsija) in kožna obolenja. Duševna obolelost na tej stopnji se odraža v
živčnosti, preobčutljivosti, trajni potrtosti, sramežljivosti in brezciljnosti v
življenju. Za ozdravitev bolezni zaradi obolelosti krvi je morda potrebnih deset
dni, lahko pa trije do štirje meseci, odvisno od posameznikovega zdravstvenega
stanja. Tudi v tem primeru se ukrepa s spremembo prehrane, zadostnim telesnim
gibanjem in počivanjem. Morda je potreben tudi kakšen zdravilen pripravek ali
ukrep za izboljšanje telesne prekrvavitve, in sicer v okviru domače zdravstvene
nege.
IV. stopnja, čustvene bolezni: Če je kri dalj časa slabe kakovosti, se
začnejo pojavljati različna čustvena obolenja. V vsakdanjem življenju postaja
človek nepotrpežljiv, hitro se razburi, kar naprej je zlovoljen in preveva ga
obup. Svojih težav ne zmore več reševati učinkovito in na miren način. Boji se
nenadnih sprememb in novega okolja, zato se odziva skrajno nestrpno, to je
napadalno ali pa se počuti ogroženo. Telo postaja okorelo in postopno izgublja
gibalno ter umsko-duševno prožnost. Za ozdravitev telesnega ali čustvenega
obolenja na tej stopnji je potreben en mesec ali več. Poleg telesnega in umskega
sproščanja je za zdravljenje na tej stopnji nujno, da se oboleli začne
prehranjevati bolj uravnoteženo. (Energijsko sredinska in uravnotežena prehrana
ne vsebuje energijskih skrajnosti; sestoji iz polnovrednega žita v zrnju,
zelenjave, stročnic in izdelkov iz njih ter alg - dodal M.F.)
V. stopnja, bolezni organov: Če je človekova kri dalj časa slabe
kakovosti, se postopno spreminjata kakovost in delovanje človekovih žlez ter
organov. Začne se spreminjati ustroj telesa, se izrojevati (degenerirati) in
delovati napačno. Na tej stopnji se začnejo arterijske žile zoževati in
otrdevati (arterioskleroza), razvijajo se sladkorna bolezen (diabetes), žolčni
in ledvični kamni, različne vrste raka, propada osrednje živčevje (multipla
skleroza) in pojavljajo se številne druge dolgotrajne bolezni. Umsko-duševna
bolnost postaja vse bolj opazna in se odraža v trmoglavosti, predsodkih,
ozkosrčnosti in splošni togosti ter v napačnem dojemanju sveta. Bolnost na
tej stopnji se pozdravi šele po daljšem zdravljenju; potrebnih je nekaj mesecev,
eno leto ali celo več let pravilnega prehranjevanja in korenita sprememba
življenjskih navad - sem spada tudi temeljit razmislek o svojem življenju.
VI. stopnja, živčne bolezni: Izrojevanje in propadanje telesa se iz
stopnje bolezni organov in žlez razvija naprej v razna živčna obolenja, recimo
paraliziranost telesa in v umsko-duševne bolezni, kakršni sta duševna
razdvojenost (shizofrenija) in preganjavica (paranoja). Postopno se slabša
usklajenost telesnega in umsko-duševnega delovanja. Človek postaja vedno bolj
črnogled, pogosto razmišlja o samomoru ali pa ga obhaja želja, da bi uničeval
vse okrog sebe. Na tej stopnji bolnosti je za ozdravitev potrebnih nekaj
mesecev do nekaj let, zdravljenec pa si mora povrniti zaupanje vase in veselje
do življenja. Korenito mora spremeniti svoje življenjske navade, s prehranskimi
vred, zaživeti bolj ubrano z okoljem, umsko-duševno in telesno dejavno, v tem
prizadevanju pa mu naj pomagajo tudi prijatelji in ožja družina.
VII. stopnja, prevzetnost: Večletne napačne življenjske, zlasti pa
prehranske navade povzročijo najvišjo stopnjo obolelosti - prevzetnost, čeprav
se vse predhodno opisane stopnje bolezni morda ne izkusijo v polnem
obsegu. Prevzetnost je najvišja stopnja telesne in umsko-duševne obolelosti
in je tudi najbolj razširjena bolezen današnjega človeka. Njeni najpogostejši
simptomi so sebičnost, domišljavost, puhlost, samohvala, izključevalnost in
zagovarjanje svojega ravnanja. Prevzetnost je najvišja stopnja obolelosti in
obenem tudi vzrok za pojavljanje vseh predhodnih stopenj. Ker je vse bolj
razširjena med ljudmi, ves svet preplavljajo obolenja, bridkost in nesreča, ki
pa niso le telesni in umsko-duševni znaki obolelosti posameznikov, temveč se
odražajo tudi v načinu, kako se družba odziva na hude preizkušnje in v njenih
svetovnih nazorih (ideologijah). Za ozdravitev je potrebno vsaj leto ali dve
živeti bolj ubrano z okoljem ter s hvaležnostjo za dano življenje, zdravljenje
pa lahko traja tudi vse življenje. Vendar pa se prevzetnost lahko ozdravi, če
človek doživi čustven ali duhovni pretres, zlasti ob velikih težavah ali
neuspehu. Z ozdravitvijo se mu takoj vzbudita čut za ponižnost in skromnost.
Navda ga občutek hvaležnosti, saj se zave svoje nevednosti. Ko se človek otrese
prevzetnosti, sam od sebe zaživi ubrano s svojim življenjskim okoljem.
Vse telesne, duševne in duhovne bolezni spadajo v eno izmed zgoraj opisanih
sedem stopenj. Bolezni so medsebojno povezane in pogojujejo druga drugo, njihovi
simptomi pa so posledica skupnega vzroka - neprimernih življenjskih navad.
Človek se je kot naravni pojav razvil na Zemlji v skladu z vesoljnimi zakoni.
Zato jih je treba le upoštevati in ohranjati ubranost z vesoljnim redom. Teže in
bolj zapleteno je zboleti in trpeti. Vendar sodobnega človeka mučijo številne
bolezni in ga ogroža vse več epidemičnih bolezni izrojenosti (degeneriranosti).
Kar samoumevno je, da posameznik ali družina zboli za kakšno hudo boleznijo in
da se umira zaradi srčnih bolezni, raka ali kakšne druge kronične bolezni. A
tako prepričanje, ki prevladuje v sodobni družbi, je v navzkrižju s človekovo
naravo in izkušnjami človeštva, ki segajo tisoče in tisoče rodov v preteklost.
Dokler živimo v skladu z vesoljnim redom in naravnimi zakoni ter jih upoštevamo
v vsakdanjem življenju, kakor so od nekdaj počeli naši predniki, bomo le redko
zbelevali za kakršnokoli boleznijo ter živeli zdravo, srečno in dolgo.
(Vir: The Book of Macrobiotics (Completely Revised and Enlarged
Edition): The Universal Way to Health, Happiness and Peace, Michio Kushi with
Alex Jack, Japan Publications, Inc., 1987, New York & Tokyo.)
Izjavljam, da sem zgornji besedili prevedel na svojo pobudo in brez
kakršnekoli denarne ali gmotne podpore kogarkoli. Menim, da je koristno, če so
zgornje informacije na voljo javnosti.
Mitja Fajdiga Ljubljana mitja.fajdiga@siol.net |
Razlike med šolsko medicino in energijskim zdravilstvom...
Prispeval/a: opazovalec dne torek, 16. november 2004 @ 21:51 CET
Hvala za prevod teksta. Se strinjam, da je naše naravno stanje ZDRAVJE.
Lep pozdrav
Razlike med šolsko medicino in energijskim zdravilstvom...
Prispeval/a: Miran Zupančič dne sreda, 17. november 2004 @ 12:41 CET
tudi od mene sprejmi zahvalo za tvoj trud. Se strinjam s teboj.
lep pozdrav od Mirana
Razlike med šolsko medicino in energijskim zdravilstvom...
Prispeval/a: jaka dne četrtek, 18. november 2004 @ 08:48 CET
Najprej vam želim en miren pozdrav.
Tudi sam se priključujem vsem vam, ki ste članek odprto
sprejeli.
Dodal bom še samo to:
Odslikava zdravja kot nekega Triglavskega vrhu, ki se ga
mora doseči se mi zdi neprimerna.
Človek kot tak, ki stoji na dveh nogah je že s prvim
dnem bil nagrajen s končnostjo končnosti, ne glede na srečo,
lepoto, mirnostjo in ljubeznijo, kateri pričuje.
Čeprav so baje spoznali neumrljivost človeške celice,
moramo vedeti, da že dosti stvari nosimo s seboj.
Z nekaterimi od teh stvari se moramo spogledati in se jim nikakor ne moremo izogniti.
Nemalokrat je ena od teh stvari tudi bolezen.
Mogoče se vse skupaj sliši malce vraževerno,
vendar poznam nekadilce, ki so zboleli za pljučnim rakom
in poznam športnike, ki so doživeli srčni infarkt.
(moj veseli sosed ga ni preživel)
No na tem križišču jaz zdaj vidim dve vrste ljudi.
V prvi vrsti so ljudje, ki jih vse skupaj malce pobije in ohromi.
V drugi vrsti so pa ljudje, ki kljub vsemu pazijo na olje
in skrbijo za pogon. Za nov dan, v boljši dan, za novo dobo.
Če je že kdo zdrav,
je to človek iz druge vrste.
Kar se pa tiče o osvojitvi Triglavskega vrhu,
pa ne sme biti pomote.
Poizkusiti ni greh.
Daleč, daleč od tega.
lp.