Ta stran je prilagojena za slabovidne, po metodi neskončne vrstice, če želiš članek gledati v običajnem formatu klikni na:
http://www.pozitivke.net/article.php/20030610190210717
Veljaki o nekrvavi prehrani
torek, 17. junij 2003 @ 06:02 CEST
Uporabnik: Pozitivke
dr. France Susman
PRIJATELJEV NE JEMO
Zakaj se idoli množic odvračajo od krvave prehrane?S kulturo
srca se stopnjuje tudi kultura hrane. Kultura pomeni zavestno, preudarjeno
ravnanje na človeškem področju. Pravijo, da se človečnost začne pri živali, pri
odnosu do živali. "Kakršen je kak narod do živali, taki so njegovi člani med
seboj" (Gandhi). "Dokler se bomo prehranjevali iz klavnic, se bomo klali
med sabo." (Tolstoj). Religija se začne, kjer se konča z ubijanjem. Cerkev
je izdala živali. Izgnali smo jih iz raja in nočemo, da pridejo nazaj.
Rasizem pravi: ker imaš drugačno barvo kože, te lahko naredim za
sužnja.
Seksist pravi: ker si ženska, ne smeš k volitvam.
Zvrstist pravi: ker si žival, te lahko zaprem v živalski vrt, delam
poskuse na tebi, ali te ubijem in požrem.
Vsi trije so logično in etično na
isti ravni. Živali ne potrebujejo nove morale ali etike. Dovolj je, da živali ne
izključujemo iz naših pravil obnašanja. Plutarh: "Za grižljaj mesa kratimo
živalim sonce, luč in del življenja in časa."
< P>Kulturno zgodovino človeštva v luči nenasilne pitagorejske filozofije je prvi
zapisal grški filozof Porfirij (rojen 5.10.234), ki je deloval v
Rimu. Za njim je o tem pisal sveti Hieronim, rojen v naših krajih, ki je
v knjigi Proti Jovinijanu zapisal, da od prihoda Jezusa (Ješua) spet ni
dovoljeno jesti mesa, kakor so vedno učili pravi pitagorejci, ki so bili
budisti. Njih višek predstavljajo Eseni, iz katerih je izšel Ješua, ki je
njihov nenasilni način življenja kot judovski kralj razglasil za splošno
veljaven in bil zato obsojen na smrt. Hieronimova knjiga ni prevedena v noben
moderni jezik. Zgodovinarji in filozofi je ne poznajo. Jean - Antoine
Gleizes (1773-1843) je nadaljeval Porfirijevo in Hieronimovo delo.
Leta 1840 je izšla njegova obširna zgodovina pitagorejstva. Richard
Wagner je bral nemški prevod tri leta od 8.2.1880 do svoje smrti 13.2.1883.
V svojem najvažnejšem filozofskem eseju Religija in umetnost je človeštvu
priporočal samo Gleizesovo knjigo - za rešitev človeštva. Tam je tudi razložil,
kje in kako je spet odkril sveti Gral, katerega je ovekovečil v največji odrski
mojstrovini, ki jo ima človeštvo - v Parsifalu. Če danes kupimo vstopnico za
Parsifala v Bayreuthu - pridemo na vrsto čez kakih osem let. Gleizesu je
pošiljal knjige in dokumente v Pireneje Charles Nodier, ki je bil tudi
sam pitagorejec. Kdor prebere Porfirija ali Gleizesa, spremeni svoj način
življenja, kakor je naredil Voltaire (bral je francoski prevod
Porfirija). Ker spreminjajo življenje, zato omenjeni avtorji niso poznani.
Navada je železna srajca. Čim starejši je človek, tem bolj zabetonirane so
njegove navade, četudi smrt preži. Mladina prehaja spontano na nekrvavo
vegetarijansko prehrano. Najboljša knjiga je morda kar narava sama. Obisk
klavnic naredi pri čutečem človeku svoje. Neki razred Srednje živilske šole je
obiskal ljubljanske klavnice. Do konca leta so vsa dekleta postala
vegetarijanke, fantje pa so bili pripravljeni dati v usta samo tisto, česar
izvor so sami doma videli. Idoli množic imajo svojo motivacijo za spremembo
navad.
Bryan Adams, glasbenik "Že 12 let sem vegetarijanec. Ves ta čas
nisem bil resno bolan. Vegetarijanska prehrana krepi imunski sistem. Mislim, da
meso povzroča bolezni."
Dr. Franz Alt, znani novinar na nemški TV "15.1.85 mi je v
Düsseldorfu neka gospa citirala Tolstoja. Na poti domov sem v vlaku bral isti
citat. Takoj nato sem spet od nekoga isto slišal. To mi je spremenilo
življenje."
August Bebel, socialdemokratični politik "Očividno nadomesti
rastlinska prehrana mesojedstvo v isti meri, v kolikor se dvigne kultura."
Wilhelm Busch, slikar, risar, pesnik in filozof "Prava človeska
kultura se začne tam, kjer velja za kanibalizem (ljudožerstvo) ne samo žretje
ljudi, ampak vsako uživanje mesa."
Lil Dagover, igralka "Že kot otroku mi je bilo jasno: Ljubezen do
živali ni dovolj. Slediti mora dejanje. Tako si vzamem vsak prosti čas, da
pomagam živalim, kjer le morem - z besedo, z zgledom, z denarjem. In če vidim,
da se ljudje temu posmehujejo, mislim kot Zola: "Zadeva živali mi je važnejša
kot strah, da se osmešim." Če me resne živalske oči gledajo - ali če
prestrašena, preganjana mačka prede v mojem naročju - to me osreči. Le zakaj se
toliko ljudi odpove taki sreči?"
Karlheinz Deschner, pisatelj, slavni cerkveni zgodovinar, kriminalna
zgodovina Cerkve na 10.000 straneh, zgodovina dogem. "Spengler pravi,
da je človek zverina z rokami. Olepševalna prispodoba, ki vključuje banke in
atomsko bombo, suženjstvo in inkvizicijo, klavnice in plinske kamere, strele v
tilnik in gensko tehniko. O vsem tem zverina brez rok niti ne sanja. Ta ne
ponori, ne obtožuje, ne slepari, ne laže, ne izrablja, z eno besedo, vse
prednosti ima, razen te, da ni krona stvarstva. Ker je krona stvarstva
človek, krona človeka pa far, nima žival od njega kaj pričakovati. "Strah in
trepet pred vami naj navdaja vse živali na zemlji in vse ptice pod nebom, vse
kar se giblje na zemlji, in vse ribe v morju: vse je izročeno vaši oblasti, vse,
kar se giblje, kar živi, naj vam bo za živež" (Geneza 9,2). To naj bi bil
sicer "kulturni ukaz, imperativ veselja in radosti" (Katoličan Hrost), dejansko
pa je najobsežnejša razsodba podjarmljenja in smrtna obsodba v vsej zgodovini,
peklensko popačenje neke zvezde v klavnico. Človek je živali hudič.
"Znanstveniki" so iz Platonovih spisov izločili njegovo domnevo živalske
nesmrtnosti. Lichtenberg trdi, da so menihi v Gascogni imeli neko miš
za svetnico, ker je pojedla hostijo. V nasprotju z živaljo, je človek zločinec
iz navade. Jedilni list - je najbolj krvavi list, kar smo jih napisali. Meso
ne dela hrano slabšo, pač pa uživalca. Dragi Lichtenberg: sežgane pečenke so
slabše od sežganih knjig! Moralni pomisleki proti telečji pečenki? S strani
vzgojiteljev ni nobenih. S strani pravosodja tudi ne in tudi s strani moralne
teologije ne. S strani tisočev drugih moralnih plati ne. Morda s strani teleta?
Kdor jé živali, stoji pod živaljo. Živalsko veselje: najprej božati ovčko, potem
ovčjo pečenko; naprej zmerjati ribiča, potem pa imeti postrv na krožniku! Lovcev
ne marajo - pač pa divjačino. Ali ne zasluži človeštvo, ki mori trilijarde
živali isto, kar dela živalim? Družba, ki ima klavnice in bojne poljane, je sama
zrela za zakol."
Eugen Drewermann, najbolj znani moderni katoliški teolog, napisal več
kot 50 knjig"Namesto da bi žival in človeka spravili v soglasje z naturo, se
je človek resno trudil, da bi korenito razdružil človeka in žival z
metafizičnimi argumenti, ker se je na prav čuden način bal, da bi izgubil koga
izpred oči - tako tesno sta bila za zahodnjaka povezana vera v Boga in
drugačnost človeka. Najboljši in najstrašnejši primer navaja slavno peto
poglavje Descartesove Discours de la methode. (Descartes je študiral pri
jezuitih). Tam pravi avtor, da človeka nič ne spravi bolj s poti kreposti kot če
si domišlja, da je živalska duša naši bistveno enaka in da mi nimamo po tem
življenju ničesar upati ali se bati, nič več kot muhe in mravlje. Krščanska
dogmatika ga ovira, da ne more zaupati najbolj preprostim opazovanjem, ko gre za
živali. Ne smejo imeti podobnih potez kot človek, treba jih je imeti za
brezdušne stroje, in zlasti je treba tako tudi ravnati z njimi.Celo Spinoza,
ki prizna živalim občutke, pravi, da jih lahko uporabljamo in zlorabljamo po
mili volji, ker imajo drugačne občutke. V stari Kitajski je gospod Tian iz
Tsija pripravil pojedino za 1000 gostov. Ko so prinašali na mize ribe in
perutnino, je vzdihnil: Kako so nebesa človeku naklonjena! Žitu dajejo rast in
redijo ribe in ptice za našo uporabo, in vsi navzoči so mu pritrjevali kot
odmev. Neki 12 - letni fantek pa je spregovoril: "To pa ni tako kot gospod
meni. Vsa bitja na svetu so naša sobitja, sobratje. Med temi bitji ni višjih in
nižjih, plemenitejših in podlejših. Premagajo druga drugo z velikostjo,
zvitostjo in močjo in se vse povrsti pojedo. To pa ne pomeni, da bi bile
ustvarjene ena za drugo. Kar dobi človek užitnega za pod zobe, to tudi požre. To
pa ni bilo prvotno ustavarjeno za človeka"Položaj na svetu se bo začel
spreminjati šele, ko bomo preverili svoje prehrambene navade in ko bomo na novo odkrili vegetarijanstvo kot neke vrste moralno zadolžitev pred živalmi, pred naravo in pred ljudmi."
Thomas Alva Edison, izumitelj, avtor več kot 1000 patentov
"Sem vegetarijanec, protialkoholik, ker tako lahko bolje uporabljam svoje možgane."
Albert Einstein, fizik
"Nič ne bo možnosti preživetja na zemlji tako stopnjevalo, kot korak k vegetarijanski prehrani."
Empedokles, grški filozof, pitagorejec
"Ali ne boste končno zaustavili v nebo vpijoče klanje? Ne vidite, kako se medsebojno žrete v črni norosti? Tam pelje oče svojega ljubljenega sina v drugi obliki k oltarju usmrtvitve s trapasto molitvijo, sin pa roti divjaka za pomilostitev. Vendar ga ta ne usliši, ne, nasprotno, zakolje ga celo, da pripravi doma gostitev! Tako vzame oče svojega sina in mati svoje otroke, oropajo jih duha in požrejo trupla svojcev." (Seveda govori Empedokles o reinkarnaciji, ki je tako kot vegetarijanstvo in spoštovanje do živali tudi bistvo pitagorejstva.)
O.W.Fischer, slavni filmski igralec
"Zakaj ne jem bratov? Enostavno zaradi družinske zavesti, to je vse. Nekje mora začeti sram."
Mahatma Gandhi, politik
"Zame ni življenje ovce manj vredno kot življenje človeka. Nikdar ne bi zaradi človeškega telesa vzel ovci življenje. Čim bolj nebogljeno je kako živo bitje, tem večja je njegova zahteva po človeški zaščiti pred človeško okrutostjo. Mislim, da duhovni napredek od nas zahteva na gotovi točki, da prenehamo moriti naša sobitja v zadoščenje telesne pohlepnosti."
Joseph von Goerres, katoliški filozof
"Kdor hoče preseči vsakdanjost in povprečnost, se izogiba krvave prehrane in ne izbere smrti za gostitelja."
Martin Gore, glasbenik
"Meso - ne hvala! Moja ljubezen do živali in do narave mi prepoveduje jesti živali in njihovo meso. Do tega prepričanja sem prišel pred več kot desetimi leti."
Nina Hagen, pevka
"Ko so mojemu sinu Otisu v avionu pred kratkim ponudili meso, je ogorčen nergal: Uf, to smrdi! Kuhano meso zares smrdi. Od leta 1983 ne jem nobenega mesa več."
Peter Hofmann, pevec
"Ne maram nobenega mesa več. Že dolgo. Ker sem nekoč videl, kako so redili teleta za mesno tovarno. Nikdar niso videla travnika, po enem do poldrugem letu jih s škripčevjem vlečejo iz njihove kletke, ker niso naredila še nikoli enega samega koraka in se tudi ne morejo držati na nogah. Take okrutnosti lahko preprečimo le, če se kot potrošniki upremo: nobenega mesa več. Neko družbo presojamo po tem, kako ravna z slabotnimi, z nebogljenimi, nemočnimi."
Whitney Houston, pevka
"Način, kako prevažajo in pobijajo živali, me dela popolnoma bolno. Sedaj poskušam tudi iz svojega moža Bobbyja narediti vegetarijanca."
Chrissie Hynde, glasbenica
"Mislim, da bi morali vegetarijanci vzbujati več pozornosti s svojo zadevo. Stalno živim po hotelih in sploh ne gledam več v jedilni list. Enostavno povem: "Vegetarijanka sem, ne jem jajc, ne jem rib, ne jem pišk. Kaj mi lahko ponudite namesto tega?" Moja kri začne kipeti, ko vidim, da ni navadno nobene vegetarijanske izbire. Celo izraz vegetarijanka mi gre počasi na živce."
Lotte Ingrisch, literatinja, njen mož Mafred von Einem je bil avstr. notr. min. Napisala je Vodič v onstranstvo
"Na žalost smo obsojeni, da požremo svet. In čeprav kaj vedno znova zraste, mi bi bilo veliko ljubše živeti od zraka in ljubezni. Vam pa verjetno tudi. Že kot otrok sem javno pridigala proti uživanju živali. Če pa so ob nedeljah prišli na mizo vampi ali filane piške, je postal moj trebuh slaboten. Še vedno je tak, vendar vedno bolj poredko. Seveda se lahko zgodi, da podležem pogledu na žemljo s klobaso, vendar v stalni borbi srca proti trebuhu polagoma zmaguje srce. Ni vzroka za ponos! Zrnje in zalenjava teknejo tako in tako bolje.
Lahko bi tulila in včasih to tudi naredim, tako se mi živali smilijo. Ali niso naši bratje, naše sestre, nismo ena družina? Kaj pa z njimi delamo! Če je Bog in če je pravičen, nas bo zaradi tega vse skupaj poslal v pekel. Nemogoče, da je bil dejal, naj si podvržemo zemljo z vsemi živalmi, katerim Rim še vedno odreka dušo. Če pa živali nimajo duše, potem se pa požvižgam na svojo! In tudi na nesmrtnost. Človek, ki nebes ne deli z vsemi živalmi, je rasist, trapast, ozkosrčen, omejen kot vsi rasisti. Človek, gospodar nad živimi bitji? Da se ne smejem! Če pomislim na trpljenje, ki ga zadajamo živalim, se sramujem, da sem človek.
V kitajskih znanstvenih inštitutih se že leta ukvarjajo z energetiziranjem vode. Človek in žival lahko živita cele tedne, brez da bi izgubljala na teži. To je veliko upanje! Kajti priznati moram, da se tudi špinači, ko jo odrežem, opravičim. Vse življenje je občutljivo, oduševljeno. Če bi bila predsednik vlade ali papež bi ustanovila ministrstvo za rastline in živali, ki bi zastopalo njihove interese. Na univerzah bi morali poučevati pravice živali in rastlin. Mučitelje živali bi na mestu izključila, ekskomunicirala. Bojim se, da se moramo sprijazniti z mislijo, da smo gnusna bitja. Vendar pa se ne smemo sprijazniti z mislijo, da ostanemo gnusni. Nismo na svetu, da se ubadamo z gospodarstvom, kakor nam skušajo dopovedati slaboumni politiki. Na svetu smo, da se naučimo ljubezni. Tudi, če še vedno ne vemo, kaj ljubezen je. Ta ljubezen pa vključuje vse in ničesar ne izključuje. Ljubezen - in ne palec ali veliki možgani - nakazuje, na kateri stopnji razvoja se nahajamo. Stisnite vse živali ne v vaš trebuh, ampak v svoje srce! In prestopili ste prag raja."
(se nadaljuje)
Komentarji (6)
www.pozitivke.net