Zdravljenje zemlje
z Markom Pogačnikom
Marko Pogačnik,
slovenski kipar in zdravilec Zemlje, svetovno znan strokovnjak za geomantijo,
raziskovalec, ustanovitelj in sodelavec mnogih ekoloških projektov v Evropi
in drugje po svetu in nenazadnje avtor slovenskega grba, je po dveh letih v
Mariboru ponovno vodil krajšo delavnico. Pravi, da se je navadil na tako
imenovana instant srečanja s svojimi sodelavci na terenu, ob svojih obiskih
v Ameriki. In tako vsako leto pripravi večje predavanje v Cankarjevem
domu, sicer pa si prizadeva, da se v ciklih vrača na vse pomembnejše
energetske točke v Sloveniji. Kot izvrsten poznavalec Zemlje, ne le kot
planeta temveč kot inteligentnega bitja poudarja:
Zemlja niso samo
gore, morja, doline, živali... So tudi naravni duhovi in elementarna bitja,
njena zavest. Je tudi mreža življenjske energije, čaker in
kanalov. In so tudi pokrajinski templji. Zanj je Zemlja živ, multidimenzionalni
organizem z energijskimi centri in med seboj povezanimi meridiani, žilami
energije.
"Zemlja je
prišla v naslednji krog sprememb, človeštvo pa, kot da ne bi
bilo pripravljeno na ta korak, ostaja izven tega procesa in izgublja povezavo
z njeno evolucijo," dodaja.
Zato je razvil
različne metode zavarovanja in zdravljenja nevidnih ravni življenja,
ki jih je poimenoval Zdravljenje Zemlje. To je nekakšna alternativa znanstveni
ekologiji: "Namesto sodobnega znanstvenega pogleda, ki izhaja iz glave,
skušam uveljaviti pristop, ki izhaja iz lastne izkušnje, iz srca."
Pogačnikova
metoda Zdravljenja Zemlje je podobna akupunkturi in homeopatiji: kamnite stebre
postavlja na akupunkturne točke pokrajine. Z litopunkturo poskuša
vzpostaviti stik z življenjskimi, zavestnimi in duhovnimi ravnmi prostora,
mesta ali pokrajine. S permanentnim dotikanjem akupunkturnih točk pokrajine
bi moralo biti mogoče doseči pozitivne in zdravilne učinke.
Litopunkturni objekti
imajo na površini vklesan vzorec - kozmogram, ki odseva duhovno identiteto
ustreznega mesta in omogoča delovanje zavestne ravni. Pri klesanju kozmogramov
sodeluje tudi Markova žena Marika. Njuna hči Ajra Miška deluje
kot duhovna zdravilka in piše knjige. Tudi hči Ana Pogačnik
sodeluje pri zdravljenju Zemlje - kot posrednica za kanaliziranje angelskih
sporočil.
Pogačnik
je doslej izvedel več litopunkturnih projektov v Sloveniji, Nemčiji,
Severni Irski in Republiki Irski, na Kanarskih otokih, v Avstriji, Italiji,
Braziliji, v Švici…
"Ne oziraj
se na to, kaj ti drugi pripovedujejo o nevidnih svetovih. Pridobiti moraš
svoje izkušnje. Zato priporočam vaje za prizemljitev, vaje razširjenega
sprejemanja, vaje za sprejemanje subtilne resničnosti prostora oziroma
elementarnih bitij, vaje za ohranitev stika s spreminjajočo se Zemljo
in meditacijo za zdravljenje Zemlje," pravi Marko. Podrobnejša pojasnila
je mogoče prebrati v njegovih knjigah in na njegovi spletni strani.
Zagotovo pa je
največje doživetje srečati se z njim osebno. In tudi tokratno
srečanje v Mariboru, kakor vsa doslej, so zame nekaj posebnega. Čeprav
sem zanj in njegovo delo slišala že prej, sva se osebno spoznala na
mednarodnem srečanju ob Dnevu Zemlje v Opatiji, pred kakšnimi petnajstimi
leti. In takrat mi je postalo jasno, kako pogosto opevamo tuje predavatelje,
zdravilce in duhovne učitelje, a prezremo tiste, ki so nam dosegljivi
in z nami neposredno živijo. No, na srečo njih prepoznajo pač
drugje po svetu. Tisto, kar je zame najbolj prepričljivo, je seveda Markova
toplina, neposrednost in razumljivost pri predavanju za večino popolnoma
neotipljivega, običajnim čutilom nezaznavnega. In potrebno ga
je seveda poslušati s srcem. Kajti, geomantija pomeni resničen vpogled
v nevidne razsežnosti prostora na različnih ravneh bivanja. Gre
za elementarna bitja, ki jih v večini poznamo le iz bajk in pravljic.
Gre za misli, čustva, duhovna bitja narave, kozmosa.
Marko Pogačnik in nekateri njegovi najožji sodelavci so sposobni
videti in zaznavati resnične izvore blokad in s pomočjo neposrednega
stika z naravo najti ustrezne zdravilne postopke.
In kar si seveda najbolj želi in k čemur si prizadeva je to, da
bi se bili ljudje kot Zemlji enakovredna inteligenca sposobni uglasiti z njenimi
spremembami.
V svoji evoluciji
se je namreč človeštvo vse bolj oddaljevalo od narave. Menimo,
da vse obvladamo in razumemo. Prepričani smo namreč, da je Zemlja
nekaj, kar je tu zato, da nam le daje… Pričeli smo z vse večjim
onesnaževanjem na različnih ravneh, od voda, zraka, zemlje…
In Zemlja kot inteligenca se je pričela odzivati s spremembami. Iz zgodovine
vemo, da so se v preteklosti večkrat dogajale tako velike spremembe,
da so vplivale na položaj posameznih celin, kjer je bilo nekoč kopno,
se je po kataklizmi pojavil ocean in obratno. Tako so izginjale celotne civilizacije…
S svojo preobrazbo
Zemlja nujno spreminja tudi naš odnos do okolja in do samega sebe. Ne gre
le za njen samozdravilni proces. Ljudje se utelesimo, inkarniramo s točno
določenim namenom. In tukaj se učimo ustvarjanja, se pravi učimo
se tega, kako duha pretvoriti v stvar, se pravi v materijo. Toda, že ko
smo se naučili nekaj prvih korakov na tej poti, pogosto mislimo, da že
obvladamo celotno snov. Tukaj pa je šele začetek našega učnega
procesa.
In čeprav sta si inteligenci Narave, torej Zemlje in človeška
inteligenca sicer enakovredni, sta hkrati zelo različni. Prva je čustvena
in celostna. Človek pa je sposoben ravnati na vseh nivojih, tako čustveno
kot razumsko logičnih. Ima sposobnosti lastne ustvarjalnosti, ker smo
se odcepili od enosti-celovitosti, smo se naučili razviti svojo notranjo
avtonomijo, samostojnost. Zato smo se v zadnjih tisočletjih naučili
vnesti čisto nove impulze, ki jih Zemlja ne zmore. Tako recimo ne more
tako dobro sodelovati z elementarnimi bitji, kot inteligenčnimi celicami
narave, kajti te so del nje same in je potem tako, kot bi se pogovarjala sama
s seboj. To je sicer lepo, vendar ne more razviti nekaj popolnoma drugega in
novega. To se lahko dogodi samo tako, da sodeluje z ljudmi. Kajti mi prihajamo
iz nekih zvezdnih območij in imamo čisto druge izkušnje in
čudovite sposobnosti. Zato bi bilo takšno sodelovanje mogoče
in zemlja se bi s tem lahko spremenila na ravneh Zavesti. In zato ni več
potrebno, da bi se še naprej spreminjala s pomočjo potresov, premikov
kontinentov, s premiki ledenikov… To so le njena lastna orodja. V sodelovanju
s človekom pa to lahko poteka popolnoma drugače, kar je tudi v
našem interesu, saj nimamo radi, da se nam tla majejo pod nogami.
Situacija pa je
tragična v tem, da ljudje nismo dovolj zainteresirani za to, kar se z
Zemljo dogaja. Mi smo se navadili, da nanjo gledamo kot na inteligenco druge
vrste, ki nam služi in nima teh sposobnosti, o katerih govorimo sedaj.
In prav vsa njegova dejavnost v zadnjih desetletjih je posvečena prav
tem spremembam in možnostim sodelovanja. Da bi ljudje začeli zavestno
s tem ciklusom sprememb.
Zanimiv način
sprememb, ki ga Zemlja v zadnjem času doživlja, je tako imenovani
prevrat prostora. To se intenzivno dogaja v zadnjih treh letih. Tiste kvalitete,
energije, ki delujejo v podzemnih delih, ona obrne navzven in obratno. Zato
se nam morda kdaj dogaja, da se v meditaciji poskušamo povezati z Vesoljem
in nas je usmerilo v središče Zemlje. To je zato, ker se dogaja
ta preobrat prostora. Pogosto pa se dogaja obratno, želimo se povezati
z Zemljo in kar naenkrat se nam zazdi, da je Zemlja nad nami. In ker je bila
Zemlja potisnjena v vlogo služkinje, kajti vse te evolucije rastemo kot
lasje na njeni površini, tako ljudje, živali kot drevesa, gozdovi,
rastline… in tej vlogi gospodinje se je preprosto uprla tako, da se je
obrnila navzven in s tem razvila svoj kozmični aspekt.
Te spremembe lahko
seveda občutno opažamo. Vse to, kar se je dogajalo z živalmi
v lanskem letu, zagotovo pa je bil najbolj očiten dogodek v ZDA 11. septembra,
vojna v Afganistanu, kriza simbolov slovenske identitete… To niso le zunanji
dogodki. Nam namreč tako kot v ogledalu odsevajo procesi znotraj nas.
To pomeni, da ni nobene bistvene meje med tem, kar se dogaja zunaj in znotraj
nas. Mi smo se sicer naučili, da ločujemo. To kar se dogaja nekje
od nas oddaljeno, se nas ne tiče. Zato so tisoči ali milijoni
žrtev nekje daleč, nekaj kar se dogaja zunaj nas, so pa neki dogodki,
ki se tičejo našega osebnega življenja, naše osebne rasti,
odnosov… to pa je naš notranji svet, ki je ločen. Do tega je
prišlo, ker razumska zavest ne more drugače zaobjeti sveta, kot
da loči in postavi dogajanje zunaj v neko objektivnost in potem lahko
to objektivnost dojame in da nek smisel temu, kar se dogaja. Vendar ima tako
doživljanje za posledico občutek izključenosti in nemoči.
Kajti menimo, da se z nami nekaj dogaja in nas premetava in mi ne moremo nič
storiti in ničesar spremeniti. To je zato, ker smo se naučili
projecirati navzven in dovoliti, da dogajanja tečejo mimo nas.
V resnici pa takšna
delitev na zunanje in notranje ne obstaja, to je le človeška fikcija.
V resnici se dogaja vse hkrati. To sta dva konca ene in iste celote, kot v primeru
alkimističnega simbola, ko zmaj grize svoj lastni rep - Ouroborus - vsepovezanost
ali pogled celote. Celota pa spet ni nekaj, kar je zunaj nas, kot neka popolnost,
ampak je nekaj, česar sestavni del smo mi sami, kajti celote ni, če
nismo mi del tega. In tako izhodišče je Marku Pogačniku pomagalo,
da je začel prevajati dogodke zunanjega sveta v notranji svet.
In udeleženci
tokratne delavnice smo se naučili nekaj praktičnih vaj, s katerimi
smo se sposobni povezati in doživljati sebe kot celoto. Skupina je nato
v naravi opravila še praktično meditacijo. Tokratno srečanje
je organiziralo Društvo za duhovni samorazvoj Nova in pod njegovim okriljem,
kakor tudi v nekaterih sorodnih društvih in nekateri posamezniki so si
v sodelovanju z Markom Pogačnikom že pridobili niz bogatih izkušenj
in lahko delujejo tudi brez njegove fizične prisotnosti. Bogat vir informacij
pa so tudi njegove številne knjige. Zadnja, z naslovom Moč Zemlje
in Kristusova navzočnost je izšla prav v Mariboru, v pripravi pa
je že naslednja.
Marko Pogačnik,
kipar in zdravilec zemlje
Zavestno podpiram ženski princip
Rodil se je avgusta
1944 v Kranju. V dijaških letih je skupaj z Iztokom Geistrom in Marjanom
Cigličem pripravil šolsko glasilo Plamenica. Objavljene pesmi in
risbe so sprožile hudo reakcijo lokalnih oblasti v Kranju. Iz sodelovanja
treh prijateljev se je leta 1966 razvila konceptualistična skupina OHO.
Leta 1971 so začeli umetnost povezovati z življenjem (landart) in
ustanovili komuno v Šempasu. Deset let kasneje je tam ostal samo še
Marko z ženo Mariko in hčerkami Ajro, Nike in Ano. Začel
je razvijati metodo zdravljenja zemlje podobno akupunkturi in jo imenoval litopunktura.
Tako kot pri akupunkturi se tudi pri litopunkturi premagujejo energijske blokade,
ki ovirajo pretok življenskih sil. Napisal je nekaj knjig: Ljubljanski
trikotnik, Elementarna bitja, Ko se boginja vrne, Zdravljenje zemlje, zdravljenje
sebe. Pripisujejo mu pionirstvo na področju zdravljenja zemeljskih blokad
in psihičnih travm v krajinskem in mestnem prostoru ter pri utemeljitvi
moderne geomantije, vedenja o skritih energijah zemlje. Leta 1991 je za pregledno
razstavo v Moderni galeriji v Ljubljani prejel nagrado Prešernovega sklada.
Že tri
desetletja živite v Šempasu v Vipavski dolini. Kako je prišlo
do odločitve, da se je na deželo umaknil nekdo, ki je rojen v mestnem
okolju in ni imel znanja, kako živeti v naravi?
To je bila ideja
skupine OHO. S svojimi ženami in prijateljicami smo hoteli ustanoviti komuno,
kjer bi združevali poljedelstvo in umetnost. Komuna je postala duhovni
center, center spoznavanja z novimi oblikami mišljenja in pogleda na svet.
To so bili začetki alternative. Ljudje so se nato menjavali, prihajali
in odhajali, za dan, dva ali nekaj mesecev. Komuna je bila zelo pretočna.
Samo z ženo Mariko sva ostala ves čas.
Zakaj ste
izbrali prav Šempas?
Zgodilo se je kot
nekakšna slučajnost. V Novi Gorici smo kot skupina OHO sodelovali
pri projektu Argonavti, to je današnji casino Perla. Spoznali smo dolino,
iskali, če bi našli kakšno hišo, in smo jo.
Kaj so bili
Argonavti?
To je bil hotel
in zabaviščni center, kjer smo sodelovali kot oblikovalci. Hoteli
smo obuditi izraznost starih civilizacij. Še danes ima casino Perla obliko
stopničaste piramide. In še sedaj stoji neke vrste sončna
ura iz železobetona, ki sem jo sam postavil, z režo, skozi katero
pada sončni žarek.
Omenili ste
besedo alternativna. Verjetno ste v komuni iskali drugačen pristop do
življenja. S čim ste začeli?
Ob koncu 60-ih
let se še ni govorilo o ekoloških problemih. Mi smo bili že osveščeni
in smo poskušali živeti na alternativen način. Biološko
smo kmetovali in zavestno komunicirali z naravo. V svetu se je takrat že
širila joga, antropozofija. Tega pri nas še ni bilo, v Šempasu
pa smo imeli knjižnico z vso tovrstno literaturo. Prakticirali smo nov
način medsebojnosti oziroma življenja v skupnosti. Učili
in brusili smo se drug ob drugem in živeli tako, kot se je vedno živelo
v tradicionalnih oblikah, vendar na nove, alternativne načine, še
vedno v družinah, vendar povezani v skupnem ustvarjalnem zagonu, entuziazmu
in sodelovanju z naravo.
Verjetno
so takrat začele zoreti tudi druge, ezoterične izkušnje,
ki so se kasneje odrazile v vaši umetnosti?
Osnova vsega je
večdimenzionalnost: odnos do narave je eno področje, umetnost
in človekova kreativnost drugo, medčloveški odnosi tretje.
Vsi sodijo v sfero sakralnega, ki ima neko globjo vsebino. Mi smo te vsebine
poskušali uresničiti v vsakdanjem življenju. To je rdeča
nit vsega mojega dela: da se ideje udejanijo, da imajo neposredno vlogo v življenju
in da umetnost ni ločena od življenja. Komuna v Šempasu je
bila življenjska skupnost, ki smo jo gradili kot umetniško delo. Recimo
ob večerih smo skupaj risali. Iz volne naših ovac smo predli niti
za svoje skulpture.
In iz tega
ste razvili svoj projekt litopunktur, kamnitih skulptur, ki jih postavljate
v naravi in z njimi energetsko čistite pokrajine, parke?
Komuna je propadla
konec 70-ih let, ker je postala modna. Ljudje so prihajali in odhajali, ker
je bilo modno iti v Šempas, nihče pa ni hotel prevzeti rizika, da
bi tukaj živel. Naenkrat smo se z družino znašli sami in se odločili,
da je komune konec. Takrat sem se tudi odločil, da bom odnosu do narave,
ki sem ga začel raziskovati z življenjem v Šempasu, dal novo
vsebino v smislu ekologije, vendar ne klasične, temveč zopet alternativne.
To pomeni, da bi se ukvarjal s tistimi področji, ki jih ekologija kot
znanost ne pozna. Iz intimnega stika z naravo sem prepoznal, da je narava inteligentno
bitje tudi v razsežnostih, ki so nam neznane. Ekologija se z njimi ne ukvarja.
Da pa bi bil praktičen in to dejansko udejanil, kot si vsako idejo želim
razviti v praksi, sem razvil idejo o akupunkturi zemlje. Podobno kot obstaja
alternativna medicina pri človeku, bi tudi pri ekologiji razvili nekakšno
alternativno ekologijo. Tako kot marsikaj uradna medicina ne zna razrešiti
pri človeku, tudi ekologija ne zna pri zemlji.
Kako je
prišlo do dodatka, da ste začeli v kamen vklesavati kozmograme,
iz katerih vsebin, vedenja in znanja so začeli nastajati?
Želel sem
prerasti radiestezijo, ker se ukvarja samo z energijskimi pojavi. Pri litopunkturi
pa imamo opravka z dvema poloma: eden je energija, drugi pa je inteligenca,
zavest. V tem primeru inteligenca zemlje ali zavest narave. Kamen, ki je postavljen
na določeni energijski točki, deluje na energijsko raven, medtem
ko informacija, ki je kodirana v kozmogramu, deluje na zavest prostora, na identiteto,
dušo prostora. Zato sem to vedno kombiniral.
So ti kozmogrami
nastali intuitivno ali ste jih razvili iz obstoječih simbolov?
Kozmogramski jezik
je tema, s katero se še sedaj ukvarjam. Odkriti jezik, s katerim ne komuniciramo
samo ljudje, temveč tudi zemlja, narava kozmične razsežnosti.
Vse to so različni nivoji inteligence. Potreben je tak jezik, da ga lahko
vsi ti svetovi doumejo. Narava ne pozna razuma. Zato uporabljam piktograme,
slikovni jezik. Iščem v smeri tega slikovnega jezika, da bi prišlo
do pogovora med vsemi temi partnerji v življenju.
Torej niso
nastali iz kakšnih arhetipskih oblik, simbolov?
Ne. Simboli niso
kozmogrami. Simboli samo nekaj označujejo, medtem ko kozmogrami pošiljajo
določeno informacijo. Kozmogrami so aktiven jezik, ki ga vedno izpeljem
iz kraja samega. Kraj, za katerega delam, raziščem, vodim notranji
pogovor z njim in iz tega počasi izluščim, katere so oblike,
ki utelešajo njegovo identiteto. Potem postopoma oblikujem znamenje, ki
je za vsak kraj drugačno.
Koliko krajev
ste že raziskali in koliko litopunkturnih kamnov postavili?
Ta spisek je precejšen.
So na Irskem, v Nemčiji, Švici, Italiji, Avstriji, Sloveniji in
Braziliji.
Pri katerem
od njih ste se srečali z najbolj ekstremnimi deviacijami pokrajine?
Morda so v tem
smislu najbolj zanimivi projekti, ki so na obeh straneh meje. Izguba Koroške
v 20-ih letih je slovenska travma. Lani sem začel oba dela Koroške
zopet povezovati v celoto. Pred tem sem pred leti naredil projekt med severno
Irsko in republiko Irsko, ki je tudi podobna zgodovinska travma in konflikt.
Kako pripravite
in izpeljete takšen projekt?
Pokrajina je zmeraj
neka zaključena celota. V primeru Koroške so štiri občine
na avstrijski in dve na slovenski strani meje. Njihova ozemlja, če se
sestavijo, so zaokrožena pokrajina. Najprej je potrebno raziskati identiteto
teh krajev in težave, ki so jih preživeli, kje so travme, blokade,
razdelitve, bolečine krajev. Nato pride delo s skupinami, kjer se z zvokom
tako kot pri akupunkturi z iglo, deluje na določene točke, da
se deblokirajo, sprostijo. Nato pride del, ko je potrebno pridobiti zanimanje
občin in lastnikov zemljišč, na katerih ležijo takšne
akupunkturne točke. Pred tem je treba določiti tiste, na katere
se pritisne s kamnom, izbrati vrsto kamna, razviti kozmograme, jih izklesati
in nato postaviti. To je zelo natančno delo.
Ste raziskali,
katera področja so v Sloveniji najbolj travmatična?
Že pri oblikovanju
slovenskega grba sem izhajal iz analize Slovenije kot celote. Vsaka pokrajina
je lepa in pomembna sama zase, vendar so nekatere ključne, ker imajo
posebno vlogo znotraj celote. Z nekaterimi pokrajinami sem se sistematično
ukvarjal, recimo s travmami Soške doline iz prve svetovne vojne.
Kaj pa mestna
okolja?
Ta so za naravo,
ki poizkuša vsepovsod oživljati in vzdrževati življenje,
najbolj težavna, zato se največ ukvarjam z mesti. Pokrajine nimajo
težjih problemov, razen če so politično razdeljene, kot je
Koroška in severna Irska, ali pa so preživele hude travme, kot je
Soška fronta.
Kaj je recimo
pri Ljubljani hujša blokada?
Avtocestni obroč.
Ljubljana je zelo poseben kraj. Močan izvir je. Gre za sredico Ljubljane
med Šišenskim gričem in Golovcem, za točko, kjer se
je center Ljubljane razvil. In ta vrelec, ki je dejansko v središču
Slovenije, ima sedaj obroč, ki ni samo cesta, temveč tudi promet,
ki stalno teče. Drugi problem velja za skorajda vsa mesta. Stara mestna
jedra so bila pravilno umeščena in so se počasi ter premišljeno
razvijala, novi mestni deli pa so kar vdrli čez pokrajino in med seboj
sploh niso povezani.
Predavate
tudi na muenchenski šoli, ki se ukvarja z geomantijo.
Danes govorimo
zopet o geomantiji, to je veda o celostnem prostoru. Poleg geoloških in
bioloških ravni poznamo tudi energijske plasti, čustvene in duhovne
plasti prostora, ki sestavljajo celoto. Zelo znana je kitajska geomantija. To
je Feng Šui. Arhitekti se začenjajo bolj zanimati za to, da ne postavljajo
svojih stvaritev samo po estetskih in geoloških kriterijih, temveč
tudi po alternativnih oziroma geomantičnih. Za geomantijo se zanimajo
ekologi, ker potrebujejo znanje, če želijo čuvati identiteto
krajev in njihove čustvene vsebine. Privatna šola, v kateri poučujem
zdravljenje zemlje, nudi možnost tovrstnega dodatnega izobraževanja.
Imenuje se Hagia Chora, kar pomeni po grško sveta pokrajina.
V knjigah,
ki ste jih izdali, imate tudi sličice, v katerih analizirate kraje. Na
njih je vedno vrisana zmajeva črta. Kaj je to?
To bi bilo primerljivo
z akupunkturnimi meridiani pri človeku, z drobnimi kanali, po katerih
se pretaka življenjska sila in oživlja kanale. Podobni pretoki so
pri pokrajini. Tudi pokrajina mora biti stalno prepojena z bioenergijo, z življensko
energijo, ki se pretaka po teh kanalih, zato se z njimi često ukvarjam.
Če so moteni ali presekani, energije ne tečejo, zato je treba
najti način, kako jih znova povezati ali deblokirati.
Torej je
ključno pri deblokadi pokrajine najti te meridiane...
... Pravzaprav
so še bolj pomembni energetski centri, to kar pri človeku poznamo
kot čakre. To so dejanski izviri. Kanali potem energijo samo prenašajo.
Ti centri so izviri, kjer iz globin zemeljske notranjosti življenske sile
pritekajo na dan in zapolnjujejo prostor, deloma neposredno, deloma preko teh
kanalov. Gre torej za dva sistema. Eno so centri, ki so razporejeni po prostoru,
drugo so energije, ki se pretakajo med temi centri. Najbolje je upoštevati
oboje.
Omenili ste
Feng Šui, akupunkturo. Vse to so kitajska alternativna znanja. Koliko tradicionalnega
znanja se je ohranilo v Sloveniji?
V bajkah imamo
zelo zanimivo ljudsko izročilo. Recimo kralja Matjaža, ki spi v
Peci. Zakaj ravno v Peci? Izkazalo se je, da je to zelo pomembno področje,
da je moški center za Evropo. In kaj je Matjaž in njegova vojska,
ki spi v Peci? Ravno to. Jang, moški princip. Na ta način lahko
bajka pove nekaj, kar so v davnih časih ljudje vedeli, pa so potem pozabili.
Veliko se ukvarjam z ljudskim izročilom, ker mi praktično pomaga
pri odkrivanju kraja. Nekaj lahko izvemo tudi preko grbov ali imen, ki često
od kulture do kulture prenašajo staro izročilo. Moramo vedeti, da
so bili včasih ljudje naravno občutljivi do teh stvari. Kasneje
smo občutljivost izgubili, ker smo se osredotočili le na razumsko
raven. Ta izročila prinašajo informacije še iz tistih dob,
ko so ljudje te stvari še vedeli in živeli.
Je cerkev,
katolištvo in inkvizicija z lovom na čarovnice odločilno
zadušila taka znanja?
Ja. Ravno to je
razlog, zakaj nimamo na Zahodu ohranjene take tradicije kot je na Kitajskem.
Vzroka sta dva. Prvi je predstava o tem, da je zemlja tista, ki človeka
zapeljuje in ga vodi v razvrat, stran od duhovnega sveta. Treba jo je bilo zaničevati.
Mojstri so vedeli, kako postavljati cerkev, vendar niso smeli ničesar
zapisati. Drugi val je res prišel v času inkvizicije, ko so bile
žrtve ljudje s posebno občutljivostjo, z alternativnimi znanji.
To je nekakšna kolektivna travma, ki jo nosimo. Naslednja travma je nastala
v času nacizma, ko so uporabili ta znanja, da bi z njimi utrdili svojo
moč.
Kaj na primer?
Recimo simboliko
treh barv: bele, rdeče in črne. To so klasične barve Boginje,
boginje device, boginje matere in boginje preobrazbe. Ženski princip so
uporabljali v moške namene. Uporabljali so to, kar je v človeku
globoko vtisnjeno kot odnos do matere zemlje. Zato, ker so izrabljali ta globoka
čustva, so lahko sprožili takšen entuziazem. To je v bistvu
črna magija. Uporabljati te energije v manipulativne, negativne namene.
Mar ni celotna
patriarhalna zgodovina ženski princip spervertirala, zmanipulirala in zadušila?
Verjetno to ni zgolj travma nacizma, temveč ena najhujših travm
naše družbe in medčloveških odnosov.
Temu sem se veliko
posvečal. Napisal sem tudi knjigo Ko se boginja vrne. Zavestno poskušam
podpirati ženski princip, ker se zavedam, da je naša cilivizacija
moška, da kljub današnji navidezni demokratičnosti in enakopravnosti
vztraja na patriarhalnih načelih. Že recimo samo to, da ne prepozna
občutljivosti narave. Ravno ta občutljivost, s katero se ukvarjam,
je ženski vidik, medtem ko civilizacija vztraja samo na razumski podlagi,
ki je moški princip. Vse stoji na znanosti, znanost pa temelji na tem,
kar je mogoče fizično izmeriti in logično premisliti. Moje
delo teče po ženskih tirnicah. Seveda ne gre za fizično žensko,
temveč za ženske vidike, ki so tudi v moškem, v vsakem človeku.
To je ta občutljivi del. Začutiti nevidne ravni in imeti občutek
za celoto. Samo moški princip lahko izdvoji en sam vidik in ga naredi tako
močnega, kot je naredila ta civilizacija z razumom. Ženski princip
vedno vidi celoto in povezuje, ne ločuje.
Menda imate
v pripravi naslednjo knjigo.
Ravno berem korekture.
Imenuje se Peti evangelij: moč zemlje in Kristusova navzočnost.
Do knjige je prišlo, ko sem videl, da se v naši kulturi ali civilizaciji
nič bistveno ne spremeni, ker ne reflektiramo temeljev, na katerih stojimo.
In to je krščanstvo. Pri moji študiji evangelijev uporabljam
svoje roke. Prek rok lahko čutim različne energijske strukture
v besedilih. Na ta način sem analiziral tudi evangelije in med drugim
odkril dele, ki niso izvirni, temveč je skozi njih vdrla ideologija,
ki je v tistih zgodnjih časih spodbujala sovraštvo do zemlje. Izkazalo
se je, da to nikoli ni bila Kristusova beseda. Podobno gre za problem ločevanja
na dobre in zle, ki se pojavlja v evangelijih. To so vzorci, ki so prišli
preko takrat veljavnih religij ali ideologij in v evangelije zašli takrat,
ko so se oblikovali, imajo pa velik vpliv na našo cilivlizacijo, ker ves
čas trdimo, da je to božja beseda, vendar ni. To poskušam razčleniti
in postaviti v odnos do tega, kar se dogaja z zemljo in s človekom znotraj
vzorca, ki traja že dve tisočletji.
Po drugi
svetovni vojni so v Nag Hammadiju v Egiptu našli gnostične evangelije
iz prvih stoletij, ki razkrivajo popolnoma drugačno strukturo cerkvenega
občestva. Ženske so enako kot moški vodile maše, vsakič
posebej pa so duhovnika izžrebali med seboj. Ni bil torej nekaj ločenega
in posebej posvečenega. Gnostike je, zdi se mi da v tretjem stoletju,
močnejši, prevladujoči del cerkve uničil.
Ja, tudi v svoji
zadnji knjigi se posvečam vprašanjem, kje so se ženski elementi
izgubili in kje so še vedno sledovi ravnotežja, o katerem je Kristus
učil.
In vaši
naslednji projekti…
Za svojega založnika
v ZDA sem končal knjigo o zemeljskih spremembah. To je moja nova tema,
ker opažam, da je v zadnjih letih zemlja sprožila nekakšen proces
samozdravljenja. Od znotraj spreminja svojo strukturo. Izgleda, da bomo v novem
tisočletju res zašli med velika presenečenja, ker zemlja
ne bo več ostala tako preprosto enodimenzionalna. V Sloveniji se angažiram
v primeru novega načrta hidrocentrale ob vznožju Bleda. Te arhetipske
pokrajine, Bohinj in Bled, imajo vsidrano identiteto Slovenije. Tako nasilen
poseg v ta prostor lahko zamaje Slovenijo kot celoto. Drugače Slovenija
ni tako darežljiva, da bi mi ponudila kakšne posebne možnosti,
pač pa v tem letu z ženo zaključujeva triletni projekt v
švicarski jezerski pokrajini severno od Berna, litopunkturo v Podjuni na
obeh straneh Koroške. Ob tem pa me čaka še ducat delavnic po
svetu.
Maja Megla
Angela - Ganga (objavljeno v Mariborčanu)
|
zdravljenje zemlje
Prispeval/a: Anuk dne četrtek, 3. oktober 2002 @ 02:50 CEST
Zdi se mi posebej primerno na Zemljo gledat kot na živ organizem. Tu gre veliko zahvale g. Marku Pogačniku.
Glede na to, da so Argonavti prišli vse do Vrhnike, ki jih simbolno predstavlja tudi v svojem grbu, so se morda ob izviru Ljubljanice izkrcali in nadaljevali pot s kakim drugim sredstvom?