V medijih smo lahko zasledili izjave strokovnjakov s področja veterine, natančneje
vivisekcije, ob katerih smo animalisti osupnili ob njihovih sprenevedanjih in
zavajanjih.
Tako smo med drugim zvedeli za strogo varovano skrivnost, da so vse doslej
izvajali poskuse na »potepuških« (tega termina ne poznamo), hišnih, divjih in
zaščitenih živalih, po novem (ne navajajo, kdaj bo to) pa le na posebnih, temu
namenjenih rej. V posmeh animalistom in trpečim živalim zanikajo njihovo trpljenje
kot nedokazljive govorice.
Čemu zavajanje, ko pa v svetu o vivisekciji, ki je največji zločin (po Gandhiju),
obstaja veliko literature, posnetih je tudi veliko tujih TV kaset? Paradoks,
kajti le ozaveščeni poznamo ozadje ob sprejemanju našega osnutka zakona o zaščiti
živali, pri čemer so poslanci – vemo, iz katere stroke – od že tako okleščenega
osnutka zakona od 28 amandmajev sprejeli le enega. Tudi iz naših virov prihajajo
informacije o težkih poskusih na beaglih in drugih živalih, čemu potem sprenevedanje
in zanikanje resnice.
Nobena skrivnost ni, da je smrt doma tudi na univerzah, kjer študentje opravljajo
žalostne in mučne poskuse, ki jih ponavljajo iz leta v leto, uporabo videoposnetkov
pa večinoma odklanjajo. Obstoja več tisoč načinov poskusov, med njimi: draženje
razgaljenih živčnih mest v možganih neomamljenih živali s kemikalijami in električnim
tokom, polivanje živali s kemikalijami itd itd… S tega stališča je prof. Laurent
(Pariz) razumljivo vivisekcijo označil kot »šolo sadizma«. Prof. dr. med. C.
G. Jung je rekel: »… V inštitutih za fiziologijo namenoma zmanjšujejo sposobnost
moralne presoje študentov s škodljivimi barbarskimi eksperimenti, z grozovitostjo,
kjer se sleherna človečnost posmehuje govorečemu trpljenju živali. V takšnih
inštitutih, vam povem, se mora človek naučiti, da nobeni resnici, ki jo raziskujejo
na nemoralen način, ne pripada moralna upravičenost za obstoj.«
Dr. med. Hoggan (asistent za vivisekcijo pri prof. L. Cl. Bernardu) je iz svojih
izkušenj napravil konec trditvi »za blagor človeštva« z izjavo:«Dnevno smo žrtvovali
enega do dva psa, poleg zajcev in drugih živali. Razmišljanje o blaginji človeštva
sploh ni prišlo v poštev, temu bi se smejali. Veliki cilj je bil držati korak
z našimi znanstvenimi sodobniki ali jih prehiteti, celo za ceno neizmerljivega
mučenja, ki ga brez potrebe in po krivici prenašajo uboge živali.«
Toliko v poduk in presojo vsem, ki menijo, da je vivbisekcija tabu. Izvajajo
nehumana, grozljiva eksperimentiranja na živih živalih, kajti eno je stroka,
ki si v imenu znanosti, za visok honorar, jemlje pravico mučiti živali, drugo
pa etika, ki na osnovi svojega nehonoriranega poslanstva zagovarja pravice živali
in se bori proti njihovemu mučenju iz sočutja do njih in njihovega trpljenja.
Jeremy Bentham je rekel:«Ni vprašanje, 'ali razmišljajo', niti 'ali govorijo',
ampak 'ali trpijo'.
Dnevnik, 3.september 2002, piše Kristina Ferlic, Medvedova 5, Maribor |