Resident Evil
To je eden tistih filmov, ki gledalce razdeli na dva dela. Enim
je zelo všeč, drugim pa obupno zanič oz. brezvezen. Vmesne
točke ni. Kadar pride to takšne situacije, se mi zdi, da je film
vedno vreden ogleda, saj sklepam, da ima film jajca narediti nekaj, kar še
ni bilo narejeno (ali pa se naredi le izjemoma), se pravi, da film nima v očeh
velikih dolarskih znakov, ampak bolj željo biti dober film. Za filme, ki
hočejo zaslužiti veliko denarja, je značilno, da si ne upajo
narediti tega ali onega, zato da bi zaobsegli čim širšo publiko
(= več denarja), vendar je rezultat običajno medel in voden film.
Občutek imam, da se s takimi finančnimi kalkulacijam
pri Resident Evil niso preveč ukvarjali. Kar niti ne preseneča,
saj so bili investitorji Nemci, ki zaenkrat še niso tako patološko
obremenjeni z izkupičkom otvoritvenega vikenda kot Američani.
Enostavno so naredili dober žanrski film. Enega najboljših v tem žanru,
bi rekel. Film sicer ne premika meja svojega žanra, jih pa zato krepko
doseže. Ravno zaradi tega se mi zdi čudno, da so v Premieri kritiki
temu filmu dali razmeroma nizke ocene (1.5 in 3, če se prav spomnim),
kajti kriterij teh ocen naj bila prav umestitev znotraj žanra. Prav zanima
me, kakšnemu filmu iz tega žanra bi ti kritiki dali oceno 4 ali 4.5,
kot si ga, po mojem skromnem mnenju, Resident Evil zasluži.
Saj res, o katerem žanru sploh govorim? Če bi rekel
samo grozljivka, bi to bila preveč splošna označba. Film
spada v žanr, ki se morda čudno sliši, ampak zame ga še
najbolje opredeli: horror zombie sci-fi slasher. V tem žanru film briljira.
No, morda pa je moj vtis podrejen temu, da sem si film ogledal v Koloseju, v
prvih vrstah pred ogromnim platnom in z zvokom, ki je kar sekal. Kdo ve, kakšno
mnenje bi imel, če bi ga gledal v kinu v Mariboru. Verjetno ne bi bil
tako navdušen.
Jasno je, da je film odmev Romerove serije filmov o živih
mrtvecih, žanr pa ima izjemno ozko ciljno publiko (mladina okoli 13 let,
pa še ti povečini moškega spola) in da se verjetno najdejo
"resni" kritiki, ki tega žanra niti ne jemljejo za legitimen
filmski žanr, oz. se jim zdi, da filmska umetnost ne obstaja zaradi takšnih
filmov. Sam menim, da ravno takšni filmi določijo filmsko umetnost.
Zakaj? Ponavadi so resni filmi, oz. filmi, ki veljajo za najboljše nasploh,
le podaljšek gledališča. Se pravi, da gre za poglobljene like
in interakcijo ter odnose med njimi, razlika je le v tem, da je iluzija zgodbe
bolj resnična, saj je posneta na resničnih lokacijah (v nasprotju
z gledališčem). Ok, resda so tu filmi kot so Vojna Zvezd ali Gospodar
Prstanov, ki jih ne moreš odigrati v gledališču, ampak tudi
tu se najdejo kritiki, za katere sta ta dva filma le šund oz. poletna
pop-corn zabava za dve ali tri ure, brez kakšne poglobljene, dlje trajajoče
vrednosti. Redkokdo pa bi rekel, da sta npr. Boter 2 ali Državljan Kane
takšna filma. Resident Evil pa ne moreš ravno odigrati v gledališču.
Torej je zgodba, ki je najbolje podana le s filmom.
Ugotavljam, da tistim, ki Resident Evil ni všeč,
v resnici ni všeč ta žanr, ne pa sam film. Oziroma jim ni všeč
noben film iz tega žanra.
Menim tudi, da je film prišel v kinematografe v pravem
času. Za Romerove filme itak velja, da so nastali v času največje
paranoje pred komunizmom v ZDA, zato je jasno, koga so zombiji predstavljali.
Glede na dogodke 9/11 je bolj ali manj jasno, koga zombiji predstavljajo tokrat.
mf
|